Rapport: Norsk Tipping doblet markedsføringen under coronakrisen

Norsk Tipping brukte mer enn dobbelt så mye penger på markedsføring de første fem ukene av coronakrisen som de gjorde på samme tid i fjor, ifølge en rapport laget for bettingselskapet Kindred.

  • Ole Kristian Strøm
  • Anders K. Christiansen
Publisert:

Norsk Tipping svarer med at de bevisst prøvde å påvirke folk i retning de spillene som er minst risikofylte for dem som sliter med å kontrollere lysten til å gamble.

Flere artikler

  1. Vil forby bingoautomater etter fersk rapport

  2. Lettvint om den norske spilldebatten

  3. Abid Raja strammer til: – Vi har fått nok

  4. Høyre-toppen får Carlsen-hjelp i spillpolitisk thriller

  5. Henrik Carlsen: – Magnus har selv smakt på å ha behov for å kutte ut å spille

Fra andre aviser

  1. Debatt: – Private investorer er hovedproblemet i det norske pengespillmarkedet

    Bergens Tidende
  2. Dette Norsk Tipping-spillet topper verstinglisten

    Aftenposten
  3. Høyre-toppen får Carlsen-hjelp i spillpolitisk thriller

    Bergens Tidende
  4. Abid Raja strammer til: – Vi har fått nok

    Aftenposten
  5. Norge strammer inn lov. Denne svensken ser rødt

    Bergens Tidende
  6. Norge strammer inn lov. Denne svensken ser rødt.

    Aftenposten