HARD KONKURRANSE: Her er Rosenborgs Roar Strand (t.h.) i duell med Branns Eirik Bakke i fjorårets sesong. I år kan du se alle kampene fra eliteserien på VG Nett. Foto: Scanpix

Priskutt på VG Nett-fotball

Schibsted-allianse svarer TV 2-allianse

(VG Nett) TV 2 har gått i allianse med A-pressen, Edda Media og Nettavisen. VG Nett, Media Norge-alliansen og Polaris Media svarer med å senke prisene på web-fotball.

Vidar Enerstvedt
ARTIKKELEN ER OVER TI ÅR GAMMEL

Les også:Slik kan du se fotball på VG Nett

Her kan du kjøpe VG Nett-fotballen!

I en periode frem til 15. april vil VG Nett og avisene i 100 % Fotball selge rundebilletter i eliteserien for 59 kroner, månedsabonnement for 89 kroner og årsabonnement for 499 kroner. Normal pris er henholdsvis 99 kroner, 129 kroner og 999 kroner.

Delta i leserdiskusjonen:- Wow.. 499,- for ett år... Ikke værst!

- Vi ser at TV 2 er aggressive på å inngå nye partnerskap og på pris. Vi er forberedt på å være med i konkurransen og er ikke her for å havne i bakevja, sier administrerende direktør Jo Christian Oterhals i VG Multimedia.

Opprettet «Alt for fotball»

Prisdumpingen kommer samme dag som det ble kjent at en utvidet TV 2-allianse oppretter portalen «Alt om fotball». Dette innebærer blant annet at Nettavisen og en haug med lokalaviser vil kunne avspille fotballkamper og klipp i en såkalt pop up-player fra TV 2 Sumo.

TV 2-alliansen kjører også diverse priskampanjer for å lokke til seg kunder.

- For TV 2 er det positivt at enda flere får tilgang til innholdet vårt på nettet og at vi den styrker den lokale forankringen, sier redaksjonssjef Håvard Myklebust i TV 2 Sporten til Kampanje.

VG NETT-DIREKTØR: Jo Christian Oterhals. Foto: Frode Hansen

- Gagner sluttbrukerne

Jo Christian Oterhals i VG Multimedia er ikke overrasket over at konkurransen tilspisses. Han påpeker at konkurransebildet omtrent endrer seg fra dag til dag og at alle aktørene naturlig nok er inne for å få en størst mulig andel av kaka.

- Det er positivt at dette gagner sluttbrukerne, sier Oterhals som også mener at prissenkingen vil gjøre fotball på web-tv mer attraktivt i forhold til tradisjonell betal-tv.

Les også:NFF endrer TV-avtalen seks dager før seriestart

I Media Norge-alliansen inngår avisene Fædrelandsvennen, Stavanger Aftenblad, Bergens Tidende og Aftenposten. Polaris Media ble etablert ved en fusjon av Adresseavisen og Harstad Tidende-gruppen. Sammen med VG Multimedia kjøpte de fotballrettigheter på web de tre neste årene.

Les også:I år kan du se 240 eliteseriekamper på VG Nett

PS! NRK satser tungt på 1. divisjonsfotball på web. De vil vise samtlige kamper direkte.

Kjøp VG Nett-fotballen her!

Mer om

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder