Nettopp Insta-kontoen er en gullgruve for unge D'Amelio. Men her om dagen holdt det på å gå galt. 16-åringen skal ha klart å slette kontoen sin med 18,5 millioner følgere.
– Jeg våknet klokken fire av gråt og latter. Det var Charli som ved et uhell hadde slettet kontoen sin, skrev moren på Twitter nylig.
Spons
Ikke rart hun tilsynelatende fikk panikk. Ifølge celebsfortune.com kan hun tjene så mye som 500.000 kroner på ett sponset innlegg. Fansen oppdaget det også, og det strømmet på med TikTok-reaksjoner i den korte perioden siden hennes var borte.
På formiddagen var alt i orden.
– Jeg er ikke den smarteste, tvitret 16-åringen, som ikke har forklart i detalj hva som skjedde. Men kontoen kom i alle fall opp igjen.
– Hun ble ikke hacket, men slettet kontoen ved et uhell, skrev søsteren Dixie.
Inntekter
Instagram antas å være en solid del av den unge stjernens inntekt. Selv om hun har tre ganger så mange følgere på TikTok, skal reklameinntektene være omtrent de samme på de to plattformene.
Les også: Derfor forlot hun Hype House
TikTok er et annerledes medium når det gjelder inntektsmuligheter, selv om pengene ruller inn for de aller største. To millioner følgere der er langt mindre verdt enn på for eksempel YouTube.
– Generelt kan man vel anta at TikTok er en utfordrende plattform for annonsører, ettersom flertallet av brukerne er mindreårige, og innholdet fra brukerne er uformelt og flyktende ut fra trender, sier Marius Karlsen i «Helt Digital» til VG.
– Du må altså finne en annonsør som ikke er redd for å legge penger hos en avsender hvor mindreårige brukere utgjør et overveldende flertall av følgerne, og hvor den tilgjengelige dataen om rekkevidde og engasjement er begrenset.