Publisert 26. feb. 2020
Så mange har sett «Love Island»

Torsdag sendes finale-episoden av «Love Island», hvor ett av parene kan stikke av med seieren og premien på 300.000 kroner.

I snitt har 184.000 sett hver episode – 115.000 av disse har fulgt med på TV 2 Sumo. Pressesjef i TV 2 Jan-Petter Dahl kaller reality-konseptet en suksess for strømmetjenesten TV 2 Sumo.

Morten Wiberg er TV- og radiosjef i mediebyrået Carat. Han sier at han opplever at seertallene er lavere enn de hadde forventet på forhånd.

– De fikk en del PR i diverse medier, og dette ga inntrykk om at det var en veldig god produksjon på gang, som ville gi gode seertall. Det har det foreløpig ikke blitt, sier han.

Ifølge Wiberg har heller seertallene falt – fra cirka 270.000 på de første episodene, til rundt 160.000 på de siste. Han mener imidlertid at det er positivt at de fleste ser serien på Sumo.

– Det tror jeg var noe av hensikten, sier Wiberg.

Jan-Petter Dahl i TV 2 sier at seertallene fortsetter å øke fra dag til dag.

– Fortsatt er det seere som begynner å se hele sesongen på TV 2 Sumo, sier han.

De siste ukene har TV 2 søkt etter deltagere til ny sesong av reality-konseptet.

– Vi har ennå ikke tatt noen avgjørelse om det blir en ny sesong, men har likevel satt i gang prosessen med å se etter potensielle nye deltagere, sier Dahl.

Morten Wiberg i Carat er heller ikke overbevist om at kanalen vil kjøre en ny sesong:

– Jeg tror det kun er 40 prosent sannsynlig for det, sier han.