FacebookTwitterEmail
Reise Logo
Magnifying glass

Norwegian-kunder reagerer etter lounge-endring

Av Maria Aarli-Grøndalen18.01.19 18:22 | Oppdatert: 19.01.19 11:44

Del saken på:

Passasjerer reagerer på at informasjon om endringen i Norwegians tilbud om lounge-tilgang kun ble gitt på flyselskapets egen nettside.

I høst skrev VG Reise om at flyselskapet Norwegian ble kåret til det mest drivstoffeffektive flyselskap i en ny, internasjonal rapport.

Norwegian er det flyselskapet som får flest klager fra passasjerer, ifølge Transportklagenemdas rapport. Dårlig informasjon om endringer av reisevilkår, er en gjenganger.

Saken ble først omtalt i britiske Telegraph.

Nå er det skjedd igjen. Informasjon om endringer i lounge-tilgang ble kun varslet på flyselskapets egen nettside. Før jul hadde passasjerer med billetter i prisklassen «Premium» tilgang til lounge inkludert i billettprisen.

Men fra 21. desember 2018, har kun passasjerer med de dyreste billettene, «PremiumFlex», denne tilgangen. Og selv med de dyreste billettene, er det kun utvalgte lounger som du ikke må kjøpe tilgang til som et ekstragode.

– Det stemmer at det nå er kun PremiumFlex-passasjerer som får lounge-tilgang. Dette var en endring vi innførte før jul, sier Astrid Mannion-Gibson, senior kommunikasjonsrådgiver i Norwegian til VG Reise.

– Men alle som har kjøpt Premium-billetter med oss før 21. desember 2018 vil fremdeles ha tilgang, så vi fjerner altså ikke dette fra reiser som allerede er kjøpt, sier Mannion-Gibson.

Men endringen har nok en gang ikke vært tydelig nok for alle flyselskapets reisende. Flere uttrykte sin misnøye over Norwegians nye praksis på Twitter.

Norwegian stiller seg likevel uforstående til at endringen i lounge-tilgangen ikke skal være kommunisert.

– All informasjon på nettsiden ble endret slik at alle kjøp etter denne datoen viser hva alle våre priser inkluderer, sier Mannion-Gibson.

Les også: Forbrukertilsynet fører tilsyn med Norwegian etter Dubai-sponsing