FacebookTwitterEmail
Reise Logo
Magnifying glass
ØNSKER SYMPATI: Dag Collin skulle ønske at Norwegian hadde mer sympati for situasjonen til familien, selv om betalingen ikke er deres ansvar. Foto: NTB Scanpix/Privat

Ble trukket 285.000 etter taxfree-kjøp

Av Monica Iren Solberg SuseggAv Bjørn-Martin Nordby07.07.12 20:56 | Oppdatert: 07.07.12 23:35

Del saken på:

(VG Nett) Ferieturen til Gran Canaria ble en dyr affære for familien Collin fra Sverige. Shoppingen på flyturen hjem ble nemlig hundre ganger dyrere enn den skulle være.

Familien var på vei hjem fra ferie og skulle gjøre unna den siste shoppingen på flyturen med Norwegian, men parfymene, godteriet og spriten ble hakket dyrere enn først forespeilet.

- Plutselig oppdaget jeg at jeg hadde flere hundre tusen i minus på kontoen, forteller Dan Collin til Aftonbladet.

Annonsørinnhold

Tidoblet regningen

Den negative saldoen kom som følge av at selskapet hadde ganget summen, som egentlig var på 2850 svenske kroner, med hundre.

Norwegian skal ha henvist Collin videre til Gate Gourmet, som er ansvarlig for alle produkter og betalingsterminaler på Norwegians flyvninger.

Collin synes Norwegian hadde lite sympati for situasjonen hans familie ble satt i.

Problemer med feilbelastninger

- De hverken beklaget eller var opprørte over det som hadde skjedd. Dette gir jo oss som familie store problemer nå som vi har ferie, forteller han.

Informasjonssjef Åsa Larsson i Norwegian erkjenner til Aftonbladet at Gate Gourmet har hatt problemer med feilbelastning av kunder.

- Dette er selvfølgelig beklagelig, men pengene skal være på vei til deres konto nå, ifølge Gate Gourmet, sier hun.

- Skuffet

I en skriftlig uttalelse til Aftonbladet skriver informasjonssjef Brigitt Trindler i Gate Gourmet følgende:

- Det er nå løst, og vårt team fortsetter å samarbeide med Norwegian for å informere de berørte passasjerene om at betalingene kommer til å korrigeres.

Dan Collin er nå skeptisk til flyselskapet.

- Jeg synes det er leit at Norwegian ikke engasjerer seg mer for kundene sine. Det minste de kunne gjort var å overføre pengene med en gang og kompensere for problemene de har forårsaket, sier Collin.

Klikk deg frem til din drømmedestinasjon