DYR SATSING: «Filmstjerne» er høstens dyreste satsing hos TV 2, men klarer ikke å konkurrere mot gullrekka på NRK. Foto: TV 2
DYR SATSING: «Filmstjerne» er høstens dyreste satsing hos TV 2, men klarer ikke å konkurrere mot gullrekka på NRK. Foto: TV 2

Seerflukten fortsetter for «Filmstjerne»

TV

Hverken massiv markedsføring eller rikelig med kjendisgjester klarte å redde fredagens direktesending av «Filmstjerne», som kun trakk usle 196 000 TV-seere.

Publisert: Oppdatert: 04.10.05 07:50

Resultatsendingen litt senere fredag kveld hadde på sitt beste 239000 seere.

Det som skulle bli filmversjonen av TV-suksessen «Idol», koster over 800000 kroner å produsere per episode. Det er også høstens dyreste satsing hos TV 2.

Dyr satsing

Med den lave seeroppslutningen, settes nå både annonseinntekter og produksjonskostnadene på spill for TV-kanalen.

- Resultatet fra fredagens sending er lavere enn hva hele bransjen og TV 2 hadde regnet med. Dette er en ekstremt dyr satsing. 196000 seere dekker ikke reklameutgiftene engang. Jeg tror nok TV 2 og Kåre Valebrokk går i tenkeboksen nå, og ender opp med å flytte programmet til en annen dag. Men de gir det nok en eller to fredager til, sier TV- og radiosjef Christian Sørlie i mediebyrået Initiative Universal til VG.

- Sjanseløs

- «Filmstjerne» konkurrerer mot gullrekka til NRK, og er sjanseløs. Fredagene tilhører NRK, sier Sørlie.

TV-programmet fikk en tung start tidligere i måneden, med 264000 seere. Siden den gang har seertallene altså vært i fritt fall.

Her kan du lese mer om