OMSTRIDT: Erno Nieminen spiller gitar, mens Sandra Hauge og André Forsberg danser på stranden i første episode av «Adam søker Eva».
OMSTRIDT: Erno Nieminen spiller gitar, mens Sandra Hauge og André Forsberg danser på stranden i første episode av «Adam søker Eva». Foto: SKJERMDUMP/TVN ,

Nakensjekkerne slo rivalene

TV

«Adam søker Eva» fristet flere seere enn «Tusvik og Tønne», «Dag» og «Gift ved første blikk».

Publisert: Oppdatert: 12.02.16 21:12

TVNorges nye nakenreality «Adam søker Eva» kan skilte med 300.000 seere i snitt på gårsdagens premiere.

Ikke bare slo de avkledde sjekkerne premierene på «Tusvik og Tønne Talkshow» og «DAG» på TV 2, de samlet også flere skuelystne enn første episode på «Gift ved første blikk» – som også går på TVNorge. Parene som går til alters under sitt aller første møte, hadde 243.000 seere.

Nysgjerrig? Derfor sladdes ikke nakendating

– «Adam søker Eva» har fått mye plass i presse og sosiale medier, men det er ikke alltid sånn at det betyr høye seertall. Vi må si oss godt fornøyde, samtidig som sesong to av «Gift ved første blikk» åpner fint. En god dag for TVNorge, konkluderer Eivind Landsverk, programdirektør i TVNorge og Discovery Networks.

Terningkast 2: Hva er poenget?

«Tusvik og Tønne», som blant annet åpnet sesongen med å kunngjøre at førstnevnte venter barn nummer to, hadde 266.000 seere.

– 266.000 seere på et nytt humorkonsept er bra, så det er lov å håpe at den positive buzzen vil kunne bidra til ytterligere løft etter hvert, sier TV 2s programdirektør Jarle Nakken – som gleder seg over at «det kokte med gladmeldinger i sosiale medier».

Sesongpremieren på komiserien «DAG», med Atle Antonsen i hovedrollen, lokket i underkant 200.000 nysgjerrige. TV 2 depper imidlertid ikke.

– «DAG» fikk en fin start etter strålende kritikker over hele fjøla i går. Dette er en serie vi er utrolig stolte av, sier Nakken.

Slått av fotballen

Også TV3 hadde en premiere i går – på «Lukket visning» med programleder Jannecke Weeden. De samlet 113.000 seere i snitt.

– Programmet treffer godt i den viktige kommersielle målgruppen kvinner 30-49, og flere slår på programmet underveis. Men vi ser at blant annet fotballinteressen er stor også på andre kanaler enn Viasat 4 og at det rappet mange seere fra oss i går. Alt i alt er vi fornøyde med premiereukene vi har lagt bak oss, sier Line Vee Hanum, pressesjef i TV3, til VG.

På MAX så 167.000 at Molde rundspille Fenerbahçe i Tyrkia, mens 296.000 fikk med seg Rosenborg mot franske St. Etienne. MAX gjorde dermed sin beste Europaliga-dag noensinne.

Lurt på hvordan TV-tallene måles? Her får du svaret

Mange flere TV-nyheter her

Her kan du lese mer om