PROGRAMLEDER: Frithjof Nilsen leder storsatsingen «Lost in Time».
PROGRAMLEDER: Frithjof Nilsen leder storsatsingen «Lost in Time». Foto: TVNorge

Seerne rømte fra «Lost in Time»

TV

Nesten halvparten av seerne droppet TVNorges nysatsing «Lost in Time» etter fiaskostarten forrige uke.

Publisert:

Ikke bare gikk TVNorgeen ny smell med flere tekniske problemer lørdag. Kun 63.000 seere i gjennomsnitt fikk med seg runde to av programserien.

Altså har serien mistet 48.000 seere fra premieren lørdag for litt over en uke siden. Da var det i snitt 111.000 som benket seg foran skjermen.

– «Lost in Time» fikk en trøblete start forrige uke, og vi konstaterer at tallene gikk ned fra premieren, sier programdirektør Eivind Landsverk i TVNorge og Discovery Networks til VG.

– Nå tar vi en vurdering av hvordan vi gjør dette fremover og kommer tilbake til konklusjonen når den foreligger, legger han til.

TVNorge-sjef om tøff vinter: – Vi har ikke innfridd

Programmet kan med andre ord gå en uviss skjebne i møte. Kun en måned har gått siden TVNorge bestemte å ta realityserien «Dødens tjern» av lufta etter sviktende seerrespons.

Uviss skjebne: TVNorge skal vurdere fremtiden til «Lost in Time»

Problemer på problemer

Starten endte i fiasko og overskrifter. Absolutt ingen fikk spilt via appen de hadde lastet ned. Resultatet ble at TVNorge måtte utrope en «tullevinner» av en mobiltelefon i første del av programmet.

TVNorge kom raskt på banen og kalte det en «røff start».

– Selv om vi var veldig triste over at appen ikke funket, trøster vi oss med at den kommer til å funke neste gang. Nå skal vi rydde opp, lovet også programleder Fridtjof Nilsen.

Programlederen om nedturen: Tok en ekstra tur i baren

Men så gikk det ikke som det skulle da heller.

Også lørdag måtte TVNorge ty til en nødløsning da de skulle kåre vinner blant TV-seerne. fordi appen ikke fungerte som den skulle.

– Det var ikke fordi folk ikke fikk spilt, men fordi vi ikke fikk tilgang til spilldataene mot slutten av live-sendingen, forklarte mediesjef i kanalen, Hanne McBride.

Programmet går blant annet ut på at publikum kan delta fra sofaen og ha sjansen til å vinne store pengesummer.

Les også: TV-seerne reagerer etter at TVNorge-program annonserte «tullevinner»

Her kan du lese mer om