Reality-fiasko for TV3

TV

I forrige uke så bare 69000 i snitt på «Camp Molloy» - TV3s dyreste produksjon dette året.

Publisert:

- Det er kjempetrist. Jeg er vel en av de få som synes det er et bra program, sier programsjef Hans Petter Hognestad i TV3 - som bekrefter overfor VG at «Camp Molloy» er TV3s dyreste produksjon dette året.

- Derfor er vi ekstra sårbare. Vi kan vel si nå at vi har lært litt på dette, men jeg vil ikke kommentere hva dette betyr for TV3 fremover, sier Hognestad.

Raste

Han var egentlig fornøyd med permièren på «Camp Molloy» for tre uker siden. Den ble sett av 143000 seere, noe som til og med var svakere enn fjorårets katastrofeprogram «Kråkeslottet». Men i løpet av denne treukersperioden har seertallet rast til 69000 i snitt i uken som gikk. Verst var det på torsdagens ukesfinale som ble sett av kun 43000 seere.

- Det var den dagen krigen brøt ut... Men det er trist, veldig trist, sier Hognestad.

- Dette er jo nærmest katastrofetall for TV3. Det er ingenting som tyder på at tallene tar seg noe særlig opp når under 50000 så ukesfinalen. Dette viser den dårlige sirkelen TV3 er inne i, og som de ikke kommer seg ut av, sier TV-direktør Jarle Thalberg i mediebyrået Carat Norge.

TV3 og «Camp Molloy» blir knust av TVNorges tredje runde av «Big Brother», som har i overkant av 300000 seere hver ukekveld.

- Vi har undervurdert at det er veldig interessant å se på halvnakne mennesker som sitter og røyker i et boblebad på Fornebu, har Hognestad å si om den saken.

Ennå er det 12 uker igjen til «Camp Molloy» er over. I Sverige fikk programmet, som går på TV4, en mye bedre start. Hele 880000 så første program, men nå er seertallet nede i 585000.

Her kan du lese mer om