NY REKORD: 111 millioner seere har sett «Squid Game» de fire første ukene.

Ny Netflix-rekord

111 millioner seere har sett «Squid Game» de fire første ukene, noe som slår den forrige rekorden til «Bridgerton» med klar margin.

Av 

Jørn Pettersen

 og 

Publisert:

«Bridgerton»  ble sett av 82 millioner seere de fire første ukene.

Det melder selskapet selv på Twitter.

Netflix regner med alle som har sett minst to minutter av en episode.

«Squid Game» er en spenningsfylt serie med noe makabert innhold. Den strekker seg over ni episoder og handler om hundrevis av spillere med gjeld opp til ørene som takker ja til en mystisk invitasjon til å konkurrere i barneleker.

les også

«Squid Game»-stjernene: Fikk 16 millioner følgere

Premien er på 45,6 milliarder sørkoreanske won, som tilsvarer rundt 300 millioner norske kroner. Men innsatsen er dødelig.

Mannen bak suksesserien, Hwang Dong-hyuk, sier han mistet seks tenner på grunn av stress under innspillingen. Nå vurderer han ny sesong.

– Å skrive, produsere og regissere en serie alene var virkelig en stor oppgave. Når jeg tenker på å gjøre det samme igjen for sesong to, blir jeg litt bekymret, sier «Squid Game»-skaper Hwang Dong-hyuk i et intervju med CNN.

Men populariteten til serien har også en bakside. En sørkoreansk internettleverandør har nå gått til sak mot strømmegiganten fordi den superpopulære TV-serien belaster nettet for mye.

les også

«Squid Game»-stjernene: Fikk 16 millioner følgere

SK Broadband, som selskapet heter, krever at Netflix dekker de utgiftene som følger i kjølvannet av den økte nettrafikken, skriver Reuters.

Netflix motsetter seg søksmålet, men har nå ifølge Reuters uttalt at de vil vurdere situasjonen, inngå en dialog med SK Broadband og jobbe for at leverandørens kunder ikke skal oppleve problemer med strømmingen.

Denne «dødsleken» fra Squid Game tar av på TikTok:

Publisert:

Mer om

TV-serier

Netflix

Serier

Gjeld

Flere artikler

  1. «Squid Game»-skaper: – Folk sier de tror de hadde spilt

  2. Bloomberg: «Squid Game» verdt 7,5 milliarder for Netflix

  3. «Squid Game»-stjernene: Fikk 15 millioner følgere

  4. Fem fakta om «Squid Game»

  5. Pluss content

    TV-tips: Dødelige spill

Fra andre aviser

  1. «Squid Game» har 111 millioner seere globalt nå – er Netflix' største serie noensinne

    Aftenposten
  2. Årets Netflix-suksess fenger

    Aftenposten
  3. Elever på barnetrinnet inspirert av voldelige leker i «Squid Game»

    Aftenposten
  4. Netflix: Produksjonen tilbake i tempoet fra før pandemien

    Bergens Tidende
  5. Netflix kjøper Roald Dahl Story Company

    Bergens Tidende
  6. Frykter unge blir mindre samfunnsbevisste av å strømme NRK og TV 2

    Bergens Tidende

VG Rabattkoder

Et kommersielt samarbeid med kickback.no