Telefonstorm til sexbutikken bak Swift-antrekk

En butikk i Los Angeles opplever stor trafikk etter at Taylor Swift (25) lånte klærne deres til «Bad Blood»-videoen.

  • Felicia Alvsing

Artikkelen er over fire år gammel

Taylor Swifts nye musikkvideo «Bad Blood» er blitt en av årets mest om-buzzede video, og med 17 stjerner som stilte opp i den dampende videoen – lå det i kortene at det ikke kom til ta lang tid før noen fant ut hvor de dristige klærne i videoen var fra.

Swifts kostymer i videoen kommer fra en Los Angeles fetisj/mote-butikk som heter The Stockroom. Man forbinder ikke vanligvis «Shake it off»-sangeren med fetisjer og sexbutikker – og ingen var mer overrasket enn de som jobber i den aktuelle butikken, skriver Billboard.

Les også:Her kan du se den omtalte videoen

Hovedsakelig menn som ringer

Swift og hennes team lånte ifølge Billboard klær til en verdi av 100.000 kroner, og leverte tilbake nesten alt etter at «Bad Blood»-filmen var ferdig innspilt.

Nå får sexbutikken mange forespørsler, hovedsakelig fra menn, som ønsker å kjøpe antrekk som ble brukt av Swift i den aktuelle videoen.

– Jeg ønsker ikke å spekulere i hva de skal bruke det til, sier butikksjef Shawn Gentry til Billboard.

Oslo:Fetisjistene ut av skyggen

Butikken kommer dog ikke til å kapitalisere på Swift-koblingen særlig lenge. Gentry avviser nemlig at de vil selge eller leie ut antrekk som ble leid av Swifts team, og kalte ideen «smakløs».

Selv om fans og andre ikke kan få tak i akkurat de antrekkene Swift bruker i videoen, har sexbutikken, som lager og produserer alt de selger selv, fylt på med «kopier» av de aktuelle antrekkene som er med i «Bad Blood»-videoen.

Har du lest?Swift hånd-i-hånd med kjendis-DJ

Ifølge Gentry har alle fra Madonna til Katy Perry brukt antrekk fra deres butikk de siste årene.

ETTERTRAKTET: Svart og latex er det som går igjen i antrekkene brukt i «Bad Blood»-videoen til Taylor Swift. Foto:,Faksimile YouTube

Videoen som kom tidligere denne måneden er av de mest stjernespekkede musikkvideoene, og listen over kjendiser som stiller opp er popvenninne Selena Gomez, filmstjernen Jessica Alba, TV-stjernen Lena Dunham, sangeren Ellie Goulding, skuespiller Ellen Pompeo, supermodell Cara Delevigne, modellveteranen Cindy Crawford og skuespiller Mariska Hagitay – for å nevne noen.

Musikkvideoen er siden ble lagt ut 17. mai blitt sett nesten 70 millioner ganger på YouTube.

Les også:Slik velger du riktig sjekketjeneste

Prisrekord

Swift hadde premiere på videoen under søndagens Billboard Music Awards i Las Vegas. Der stakk 25-åringen av med hele åtte trofeer, for «Beste artist»,«Beste kvinnelige artist», «Beste Billboard 200 artist» , «Beste digitale artist», «Beste Hot 100 artist», «Beste Billboard 200 album for «1989»», «Beste Hot 100 sang for «Shake it Off»» og «Beste strømmede sang (video) for «Shake it Off»».

Etter søndagens triumf er Swift faktisk den mestvinnende artisten i Billboards historie.

Kommentar:Video killed the radiostar

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder