M2M fikk TV-roller

Marit og Marion med i «Dawson's Creek»

MUSIKK

Marit Larsen (16) og Marion Ravn (15) er tildelt hver sin rolle i en ny TV-serie som bygger på populære «Dawson's Creek» på Warner Brothers i USA.

Publisert: Oppdatert: 25.02.03 13:19

Poenget er at TV-seerne skal få en mulighet til å bli kjent med rolleskikkelsene i den nye serien som skal starte til høsten.

Lørenskog-jentene skal i første omgang delta i åtte episoder av den nye ungdomsserien, som for øvrig ennå ikke har fått noe offisielt navn.

- Avtalen kan bety kolossalt mye for karrieren til Marit og Marion i USA, spår M2M-manager Thomas Erdtman.

Spilles i serien

Warner Brothers - som i likhet med Atlantic Records eies av Time Warner - er nemlig gått med på å spille forskjellige M2M-låter i samtlige episoder Marit og Marion deltar.

Dermed tyder mye på at Atlantic Records kan finne på å utgi singlen «Don't Say You Love Me» på nytt i USA, slik det har vært snakk om.

Det viser seg nemlig at låten erobrer land etter land i Europa og Asia, hvor «Don't Say You Love Me» får mer og mer spilletid på radio.

Marit og Marion inntok blant annet en sterk 2.-plass med «Don't Say You Love Me» på oversikten over artister som ble plukket opp av flest radiostasjoner i Storbritannia i forrige uke.

På Kontinentet klatret M2M til en 17.-plass på den felleseuropeiske radiolista i Music & Media, bare fire plasser under Aqua, som har vært en uke lenger inne på oversikten.

Samtidig har MTV i USA og Tyskland plukket opp videoen til den nye M2M-singlen «Mirror Mirror».

Spilletid

I USA får låten også mer og mer spilletid på radio på grunn av positive reaksjoner fra unge lyttere som krever å høre mer av M2M.

MTV vil også legge en såkalt «crawler» i bunnen av TV-ruta med en oppfordring til seerne om å besøke stasjonens hjemmeside på Internett, hvor de kan sjekke ut Marit og Marion «live» på scenen.

28. mars, rett etter at Atlantic Records har sendt ut 700 000 eksemplarer av debutalbumet «Shades Of Purple» til amerikanske platebutikker, viser Disney Channel konserten med M2M fra Epcot.

Samtidig følger TV-showet «Nickelodion» opp med en M2M-spesial basert på to tidligere opptak.

- MTV hevder at Disney-konserten vil være med på å gjøre en superhit ut av «Mirror Mirror». Alt ligger til rette for en gedigen M2M-kampanje, mener Thomas Erdtman.