SKANDALE: Toppsjefen i Aller varsler oppsigelser av både leder og ansatte etter at en intern undersøkelse viser at danske Se og Hør har kjøpt ulovlige opplysninger om kjendiser. Foto:Christian Liliendahl,EPA

Aller-etterforskning: Se og Hør brukte ulovlige midler

Den interne undersøkelsen som Aller-konsernet satte i gang etter Se og Hør-skandalen, slår fast at det danske ukebladet i årevis kjøpte ulovlige opplysninger om kjendiser og kongelige.

Artikkelen er over fem år gammel

Undersøkelsens konklusjoner får ifølge Berlingske toppsjefen i Aller, Pål Thore Krosby, til å varsle oppsigelser av både ledere og ansatte. Men ingen flere hoder skal rulle på toppen av konsernet.

Advokat Henrik Stagetorn har i samarbeid med revisjonsfirmaet PwC stått bak den interne undersøkelsen av arbeidsmetodene i Se og Hør på Allers bestilling.

Ifølge Politiken viser undersøkelsen at den ulovlige overvåkingen av kjendisers kredittopplysninger pågikk fra høsten 2008 til 2011.

Utover forholdet til kilden i Nets fastslår internrapporten at bladet også har fått ulovlige opplysninger fra en kilde i et flyselskap.

Mer om

  1. Medier

Flere artikler

  1. Hele Aller-konsernet skal etterforskes i Se og Hør-sak

  2. Dansk Se og Hør overvåket kortbruk:
    Aller-konsernets norske toppsjef:
    - En ekstrem situasjon

  3. Se og Hør-journalist: Handlet etter ordre

  4. Aller-direktør går etter dansk Se og Hør-skandale

  5. Tidligere nyhetssjef bekrefter kilde i dansk Se og Hør-skandale

  6. Dansk politi sikter to journalister i Se og Hør-sak

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder