PROGRAMLEDER: Stian Blipp ledet årets Gullfisken-utdeling. Foto: FRODE HANSEN
PROGRAMLEDER: Stian Blipp ledet årets Gullfisken-utdeling. Foto: FRODE HANSEN

SAS-reklame vant årets Gullfisk

RAMPELYS

«Pappajente»-reklamen for SAS gikk av med seieren under årets Gullfisk-utdeling.

  • Oda Marie Midbøe
Publisert: Oppdatert: 01.02.14 23:59

Blant tolv finalister, og tre super-finalister, var det til slutt reklamebyrået DDBs SAS-reklame som gikk av med seieren u

Det er TV-seerne selv som bestemmer hvilken reklame de har likt best fra året som har gått.

Programleder Stian Blipp åpnet reklamebransjens store kveld ved å introdusere til feil show.

SAS-reklamen som viser en liten jente alene på flyplassen, fanget seernes hjerter, og ble kveldens seiersherre.

- Vi har veldig respekt for mange dyktige konkurrenter. Da vi kom til finalen, hadde vi et håp om at vi skulle dra helt til topps, sier konsersdirektør for salg og marked i SAS, Eivind Roald, til VG.

- Dette er en seier for SAS som merkevare, og viser at vi har hatt Norges befolkning bak oss. SAS is back in business! sier han på telefon fra prisutdelingen.

En av tekstforfatterne bak vinnerfilmen, forklarer at ideen handler om at man alltid er ute og reiser, og at man ønsker å komme hjem på en mest mulig effektig måte.

- Det er kanskje den mest synlige reklamefilmen i Norge, og det er ekstra gøy at det er folket som stemmer frem hvilken film de synes er best, sier tekstforfatter Bjørnar Olsen.

Den årlige prisutdelingen hyller de beste reklamefilmene i Norge, og ble i år ledet av Stian Blipp.