Sommertrafikk-kaos - er du rammet?

Frustrerte reisende preger Ferie-Norge: Passkø på Gardermoen og kansellerte Norwegian-fly. Østfoldbanen er stengt i seks uker, og togtrafikken på Østlandet ellers er sterkt redusert fra 24. juni til 6. august. Hva er ditt forhold til sommertrafikken? Er du rammet? Har du en historie du vil fortelle, video eller bilde av kø, eller kreative tips til hva folk kan gjøre mens de venter? Del det med VGs lesere her
Opprettet 27. juni 2017
14. august 2017

Ferie uten bagasje

Vi reiste med Norwegian til Polen den 2. Juli kl 13.30. Landet i tide i Gdansk, men etter nesten 2 timer ved bagasjebåndet finner vi til slutt ut at bagasjen ble igjen i Oslo. Problemet var at vi skulle fly videre til Italia dagen etterpå med en annen selskap. På flyplassen fikk vi beskjed om at bagasjen kommer med neste fly til Polen, altså dagen etterpå. Men det hjalp jo lite siden vi skulle fly videre til Italia før fly fra Norge skulle lande. Men av det hele- har fått tak i Noreegian nesten uten ventetid. Snakket med en hyggelig kar som lovte oss å sende bagasjen direkte fra Oslo til Italia samme dagen som vårt fly fra Polen skulle lande, bare litt senere. Så vi kjøpte inn det vi trengte og reiste på ferie med en liten håndbagasje stk 1. Om kvelden 3 juli får vi beskjed om at bagasjen ligger på flyplassen og det er bare å hente. Men nei, italienske dama i skranken sa at bagasjen er ikke her, helt uten å sjekke. Jaja. Dagen etterpå ringer de fra Gdansk og lurer på om vi har hentet bagasjen vår siden den ligger i Pisa siden i går. Vi kaster oss i bilen (50km en vei) men nei, samme dama i skranken sier at bagasjen er ikke her( uten å sjekke). Igjen- får tak i Norwegians kundesenter- bagasjen ble sendt til Pisa den 3.07, altså dagen vi landet ( landet kl 15, fly fra Oslo landet kl 20). På tredje dag- etter en tlf til Norwegian bestemmer vi oss igjen for å kjøre til flyplassen og vipps- plutselig fant de bagasjen vår. Med info at den ble sendt den 3.07 som Norwegian har lovet. Så bagasjen har ligget i Pisa i 2 dager ( akuratt som vi fikk beskjed om) men damene i skranken gad ikke å sjekke engang. Så- tross at bagasjen ble borte fikk vi masse info og hjelp fra Norwegian, her var det Pisa airport som får refs her. Eneste som irriterer meg er den skyhøye tlf reging, for jeg ringte 815 nummeret!

Varsle