Sommertrafikk-kaos - er du rammet?

Frustrerte reisende preger Ferie-Norge: Passkø på Gardermoen og kansellerte Norwegian-fly. Østfoldbanen er stengt i seks uker, og togtrafikken på Østlandet ellers er sterkt redusert fra 24. juni til 6. august. Hva er ditt forhold til sommertrafikken? Er du rammet? Har du en historie du vil fortelle, video eller bilde av kø, eller kreative tips til hva folk kan gjøre mens de venter? Del det med VGs lesere her
Opprettet 27. juni 2017

82 innlegg

Filtrér:
Fylke og kommune:
27. juni 2017

SAS - Overbooking

Skulle på ferie til Tyrkia med SAS. Satt på gate'en og ventet på boarding. En ansatt gikk rundt og spurte om noen ville reise imorgen, med refundert billett og gratis hotell m/mat. Da ingen hadde lyst ble jeg og min samboer tilfeldig valgt ut og ropt opp. Fikk beskjed om at vi måtte levere inn våre boardingkort og sette oss ned og vente. Dem skulle prøve å få noen frivillige sa dem, men mange så jo at vi måtte levere inn våre boardingkort. I tillegg sto mange fast i passkø når boardingen startet, likevel måtte vi sitte og se at folk gikk ombord. Vi kom ikke med flyet og fikk noen "kuponger" som vi måtte fylle ut og poste selv for å få igjen refundert billett. Snart tre uker har gått uten spor av penger.

Vi fikk ingen gode beskrivelser på hvor vi skulle gå for å komme oss ut av flyplassen, den ansatte bare forsvant. Bagasjen fikk vi ikke før i ankomsthallen og veien til hotellet måtte vi finne på egenhånd, greit nok. På hotellet fikk vi vite at ca. 20 andre hadde blitt utsatt for overbooking, skal det være sånn? Og når kan vi forvente å få refundert beløp? Kundeservicen er nærmest ikke-eksisterende.

Varsle
27. juni 2017

Telefonkø på 3 timer til SAS .

Skulls bestille flybilletter for venner. Sat 3 timer I kø for å komme frem til en operatør. Da det ble min tur, ble linjen brutt. På grunn av spesielle omstendigheter, kan disse billetter ikke bestilles på nett. Har gitt opp og ringer nå Norwegian isteden.

Varsle
27. juni 2017

Kansellering SAS

Skulle til København fra Værnes. Flyet kansellert kvelden før avreise. Årsak skulle være tekniske problemer. Ingen kundeservice åpen. Nettsidene fungerte dårlig. Fikk kontakt med kundeservice morgenen etter. Kunne ikke skaffe oss fire plasser verken direkte eller via Oslo. Valgte derfor å avlyse turen. Fikk raskt tilbake tre av fire flybilletter. Problem med siste billett. Gikk i orden etter flere samtaler. Sitter igjen med hotellutgifter på kr. 8000 som verken flyselskap eller reiseforsikring vil dekke. Saken klaget inn til Forbrukerrådet og Norsk reiselivsforum.

Varsle
27. juni 2017

NSB

Tar tog fra Oslo Lufthavn til Tønsberg hver dag. Må nå bytte tog på Oslo S. Helt knirkefritt.

Varsle
27. juni 2017

NSB overbooker til Gøteborg

Tur retur Oslo/Gøteborg. Buss for tog til Vestby, den er helt grei for det opplyser de om. Resten av turen er ikke grei når de har solgt for mange billetter og toget er overfylt, flere passasjerer som må stå. De prøvde seg på at dette gjaldt bare lørdag fra Oslo, men hører at det samme gjaldt søndag fra flere passasjerer som er på et overfylt tog til Oslo nå. Med dagens teknologi må det være mulig å selge riktig antall billetter? Men det er tydeligvis helt umulig, regner med en får tilbake penger for ståplass??? NSB burde ta høyde for 2 dager med Coldplay konsert. Ikke er det servering på toget heller, da det henger oppslag om at kaffemaskinen er i ustand. I tillegg så hadde det vært greit om vognene ikke fungerte som badstuer også.

Varsle
27. juni 2017

Får ikke dratt noe sted

Toget går ikke fra juni-august i Oppegård, der jeg kommer fra. Får ikke dratt noe sted. Hater NSB.

Varsle
27. juni 2017

Overfulle tog

Det er kuttet antall avganger på Linje 1 hos NSB. Alikevel klarer dem å sette opp single togsett på strekkningen i rushtiden.. Lykke til hvis du ikke jobber i sentrum.. da kommer du trolig ikke med toget..

Varsle
27. juni 2017

NSB overbooker til Gøteborg del 2

Dette gjaldt til opplysning også sist fredag; overbooket tog til Gøteborg. Det er frekt av NSB å selge flere togbilletter enn det finnes sitteplasser til. Det var heller ikke mulig å kjøpe kald drikke om bord. Varm drikke: Kortleser fungerte ikke, kunne kun betales med mynter. NSB fornekter seg ikke.

Varsle
27. juni 2017

Overbooket SAS

Hadde vært en uke i New York og skulle hjem til Gardermoen. Det var fullt i flyet og boardingen var ferdig. Så fikk vi beskjed om å vente. Etter en stund måtte to personer ufrivillig forlate flyet for å få plass til andre passasjerer.

Varsle
27. juni 2017

Absolutt

Ikke noe problem med tog eller fly. Planlegger man turen sin så går alt som det skal

Varsle
27. juni 2017

Kaos rundt Oslo S

Tar buss for tog Oslo- Vestby hver morgen, helt knirkefritt.

Men motsatt vei; bussen bruker vel en halvtime til Oslo S, men bruker 20 min. for å komme fram til avstigningsplassen ved Børsen! Altfor mange privatbiler

rundt Oslo S og Bussterminalen.

Varsle
27. juni 2017

Nsb og ruter

Bor på Holmlia, og i år som i fjor jobber jeg disse 6 ukene Østbanen ikke går. Det blir ikke satt opp ekstra busser for å dekke togene, og jeg er nødt til å dra tidligere hjemmefra på morgenen for å rekke jobb, og kommer mye seinere hjem. I går var jeg ferdig på jobb på Skøyen kl 18.00. Normalt er jeg da hjemme ca 18.40. I går tok jeg første tog til nationaltheateret og første buss derfra. Jeg var hjemme kl 19.45! Dette holder ikke! Bussene er så stappfulle at man nesten ikke får puste, og så forsinket at man holder på å svime av av sult. Akkurat samme var det under togstreiken, brukte 1,5-2 timer ekstra tid på å dra til/fra jobb. Da sa Ruter at de ikke kunne sette inn ekstra busser fordi det va streikebryting. Men hvorfor gjør de ikke det nå??

Varsle
27. juni 2017

Kjos gir f**n

Det som er Kjos og Norwegians store problem er bemanningen når noe går galt. Ikke en kjeft til å besvare eller gi info. Utenom en SMS..... Og han tjener grovt på å holde antall ansatte nede. Arrogansen når noe går galt kan også få en gråstein til å hoppe. -Ingen tvinger noen til å reise med oss. To timer forsinket er ikke dette hva man vil høre.

Varsle
27. juni 2017

Gate f passkontrollkaos i over 2 timer

Skulle til Tyrkia og etter kaos i passkontrollen med samme type reise i fjor,ankom vi 3 timer før denne gangen til flyplassen.etter å stått i gate F til passkontroll i nesten 2 timer var tiden kommet for at flyet skulle gått.fortsatt uendelig lang kø,3 fly stod på vent og babyer og små barn hadde hylt og skreket nonstop siste timen.foreldre stod meget fortvilte og man fikk ingen forståelse at man skulle på et fly som nå stod på vent.til slutt startet de siste snike seg foran sinte mennesker i kø....dette her er tydeligvis ikke blitt noe bedre fra i fjor og starter ferien for mange med kaos og hylende barn.....prevansjonsmiddel kalte guttene bak oss dette

Varsle
27. juni 2017

Overbooket Tur/retur gøteborg

Tur til Gøteborg mandag-tirsdag. Mandagen sa dem på toget at dette var en uheldig situasjon og at dette er ikke noe som skal skje, NSB beklaget over høyttaleren på toget. Folk satt og lå overalt i vognene. LØGN at dette var en uheldig situasjon, når det samme skjer tirsdag på vei hjem. Ingen sitteplass, servering, drikke etc! Hele toget så ut som en slagmark. Uforsvarlig og gikk nesten på helsa løs!!

Varsle
27. juni 2017

SAS kundeservice

Har ringt SAS i flere dager fordi de har endret tidspunkt på en reise for moren min, på det meste sittet 2 timer i kø, prøvd chat og samme problem der.

Leser på Facebook at jeg ikke er alene om dette, ser ut til at bemanningen hos SAS ikke er godt planlagt for sommeren

Varsle
27. juni 2017

NSB setter ikke inn buss for tog

NSB har stanset togene til august uten å sette opp busser fra Kolbotn. Det betyr at vi må presse oss på overfylte rutebusser som snegler seg fram, spesielt i Bjørvika. Bjørvika er også en stor vits, hovedgata er bare noen år gammel, men så elendig dimensjonert at bussen bruker 20 minutter på 500-600 meter. Hvorfor klarer man ikke sette opp ekstra busser som går mer direkte, og stoppe privatbiler i Bjørvika?

Varsle
27. juni 2017

British Airways er verst av alle.

BA har den tregeste innsjekken. De greier å få gjennom 1 Innsjekking PR 15 minutter. Når du kommer frem setter de deg i standby. Presser deg til gaten for å gå tilbake til billettluken for så å greie det kunststykke å avvise deg ved boarding på neste fly. Men bagasjen sender de. På 3dje forsøk kaster de av andre passasjerer for å gi oss plass. De overblooker flyene til de grader. Bagasjen greier de miste og i London gjør de sitt ytterste for å unngå å levere den selv om de har bekreftet at de har den. De tar ikke telefonen og henviser til web sider med null relevant innhold . Aldri mer BA. Norwegian og SAS er drømmeselskaper sammenlignet med dette selskapet som anser passasjerer som et problem

Varsle
28. juni 2017

2 timer fra Oslo til Lillestrøm

Når jeg skulle hjem fra VG-lista var alle togene jeg kunne ta innstilt. Jeg bor et lite stykke fra Lillestrøm så jeg skulle egentlig ta toget fra Nationaltheatret til Lillestrøm og så ta bussen (som kun går 1 gang i timen) derfra hjem. Klokka var omtrent 22:30 når jeg kom til Nationaltheatret, bussen fra Lillestrøm gikk 23:00 noe som jeg vanligvis hadde rukket siden toget pleier å ta mellom 10-15 min dit. Fordi toget ikke skulle gå før nesten en time etter tok jeg heller en buss fra bussterminalen, men denne ruta bruker nesten 2 timer hjem. Jeg dro fra Rådhusplassen litt før 22:30 og kom hjem ca 01:00. Skal være ærlig og si at det er kjipt å bruke 2 timer på en strekning som vanligvis hadde tatt meg 30 min

Varsle
28. juni 2017

Overfylte tog

Tok toget fra Oslo s til Lillestrøm i 17-tiden og jeg har aldri opplevd så fulle tog før. Nesten alle togene var innstilt så alle måtte ta det samme toget. Folk løp nedover perrongen med håp om at det er plass til å snike inn en til i døra lengre bak i toget. Vognene var helt fulle med folk som nesten tøt ut av dørene, heldigvis for meg var jeg liten nok til å snike meg inn i folkemengden, men folk med barnevogner kom seg ikke på en gang,

Varsle
Vis flere