searchChevron down

VG

Hva synes du om SAS?

Gi ditt terningkast til SAS! Begrunn karakteren din.

164 innlegg

Filtrér:
Fylke og kommune:
17. desember 2014

SAS er kjempe

Ein kan ikkje forvente at ein skal få alt gratis. Man får kva ein betaler for

Varsle
6. april 2014

Helt fantastiskt selskap!

Jeg elsker SAS og reiser aldri med noe annet. Stolt av å reise med dem.

Varsle
6. mars 2014

Its Scandinavian!

Er meget stolt av SAS når jeg står på en flyplass i USA, sentral-Europa, eller innad i Norge. Det er liksom fortsatt "stas" på fly med SAS. Alle ledd virker profesjonelle, og har et kvalitetspreg over seg.

Servicen om bord er kjempebra - kaffe/te og avis gjør seg etter en langhelg i utlandet. Kun de beste medarbeiderne i alle ledd - helt fra bagasjehandling, bakketjenester og resten i luften. Det gjør at reisen går enda bedre når SAS selv eier sitt bagasjehandlingselskap.

SAS er min favoritt, beste selskapet - det er alltid koselig å komme om bord!

Varsle
5. oktober 2009

Nordisk Standard!

SaS har min fulle støtte, jeg føler at jeg er hjemme uansett hvor jeg går på en Sas maskin. Om noe er å sette ned på, så må det være prisene innenlands i Norge.

Takk for at dere er her!

Varsle
5. oktober 2009

Seriøst og punktelig

Veldig bra folkens... Superfornøyd :) Stå på !!

Varsle
5. oktober 2009

Seriøts og punktlig

Veldig bra folkens. De har meg for livet ihvertfall :)

Varsle
4. oktober 2009

Varierende

Vi burde kunne gitt flere karakterer. SAS er svært dyr på sine monmopolruter (terningkast 1), noe mer konkurransedyktig på utenriks/konkurranseruter (terningkast 4).

Gjennomgående har SAS mindre serviceminded kabinbetjening enn de seriøse konkurrentene (terningkast 3) og et dårlig utvalg/serveringstilbud (terningkast 2). Det som serveres holder derimot en høy standard, sammenliknet med BA, KLM etc. (terningkast 5).

SAS er svært regelmessig, mulig med et unntak ut fra Gardermoen og Kastrup (terningkast 5), men fremdeles mer "tekniske problemer" enn Widerøe, Lufthansa, KLM og Norwegian.

SAS sitt bilettløse system er det beste i verden. Bare synd at det ikke kan brukes over alt (likevell terningkast 6).

Rutenettet er begrenset og vi i den økonomisk sterke delen av Skandinavia må nesten alltid fly østover for å komme oss ut i verden (terningkast 3).

Bonuskortet til SAS og StarAlliance er ikke like godt som Skyteam eller OneWorld (terningkast 4).

Plassen ombord er også midt på treet (terningkast 4). Det er vanskelig å bruke laptop og å sitte i midtsetet er et mareritt (terningkast 3).

Varsle
3. oktober 2009

SAS

Når jeg flyr med SAS føler jeg meg velkommen oss dem.

De er vennlige og komforten jeg opplever oss SAS er en av de beste i Europa!

Varsle
1. oktober 2009

Gode på punktlughet, service og sikkerhet!

Jeg er veldig fornøyd med SAS- både på reiser innenlands og utenlands!

SAS er veldig gode på å være punktlige(best i europa), de har god service,bra sikkerhet og profesjonelle ansatte! De har kanskje ikke alltid billigste pris til enhver tid, men er du tidlig ute finner man nesten alltid happy billetter, om det er det en ønsker. Jeg vil også si at man får mer for pengene uansett hvilken type klasse/pris man reiser med hos SAS enn f.eks hos Norwegian.

Setene er komfortable, grei plass til beina og tilbudet om gratis frokost på alle fly t.o.m kl09 innenriks er veldig bra- mener jeg!

Også veldig bra med innsjekk og sete valg på nett, SMS fligt-info og grais bagasje! Bra med Fast Track når man er utenlands og reiser på Business og Economy Extra. Og det nye poeng/bonus systemet- SAS Credits som just er kommet for bedrifter er kjempe bra! Fint at det er i tillegg til EuroBonus!

Og det at de er med i Star Alliansen er kjempe bra!

Stå på videre SAS og bare fortsett å forbedre dere!

Varsle
1. oktober 2009

Nesa i været.

Det må tydligvis være to typer sas.Jeg er ikke inponert åver service det være seg på bakken og i luften.Har flydd mye i mitt liv både med gamle BOAC Braathen B.Midland Air Italy og mange mange flere.Men Sas tar i di fleste bunnplassen.Sure flyvertinner og verter og suret personell på bakken.Og det har alltid vært en åverlegen mine og tone når man spør om noe.Jeg har aldri vært inponert av sas for mye vil ha mer og di har langt på vei ødelagt for seg selv med en slik holdning åvenfor di reisende og alle streikene di har vært innvolvert i.Jeg sa da sas skulle kjøpe Braathen,s at da forsvinner det beste selskapet vi noen gang har hatt og det mener jeg fortsatt.Heldigvis er Norvitsjen på banen og spiller di sine kort riktig forsvinner snart sas og det kan di takke seg selv for.

Varsle
1. oktober 2009

Får det man betaler for!

SAS har dyktige ansatte i alle ledd og flyparken synes å være meget godt vedlikeholdt. Dette koster! Det vil være en tragedie for selskapet om de f.eks. velger å outsource bakketjenestene, SGS gis terningkast 6 mens Røros Flyservice som handler Norwegian gis en svak 2'er! SAS er fremdeles et mye bedre selskap enn Norwegian for meg som kunde men desverre koster det å fremstå slik!

Varsle
1. oktober 2009

Med rompa først inn i framtiden

Å vite hva mann driver med

er et nøkkelord for å drive butikk

Varsle
1. oktober 2009

for dyrt

jeg synes det er for dyrt man kan jo bare ta rynair eller norwegian

Varsle
1. oktober 2009

for dyrt

man kan fly med ryainer eller norwegian mye billigere så jeg synes det er for dyrt!

Varsle
1. oktober 2009

SAS er topp

Sammenlignet med selskapet til leppa er SAS helt topp. Man får sikkerhet og et serviceopplegg som er helt topp.

Varsle
1. oktober 2009

SAS er et ord: Kvalitet!

Jeg reiser endel, både med SAS og Norwegian.

Jeg har alltid satt pris på proffe folk, fra innsjekk til man har fått bagasjen sin og valser videre.

SAS-reisen er alltid behagelig, på rute ihvertfall 99% av gangene, de kommer med informativ, grei info fra cockpit,(et unntak er han som insisterer på å prate samisk, fransk, tysk, engelsk og norsk på turen. Ørene detter snart av!!)

Som passasjer er jo det siste man opplever på selve turen landinga. Den er alltid silkemyk hos SAS.

Uten unntak norges mest behagelige selskap!

Norwegian holder sjelden ruta. Pga endel uforståelige dansker i cockpit er det umulig å forstå når vi lander, været på dest. osv.

Norwegian deiser i bakken på hver eneste landing. Hvorfor? Mener at begge selskapene opererer B-737... Skjerpings karer!

Varsle
1. oktober 2009

Du kan stole på SAS

Det er hyggelig personale, du kan stole på det de sier. Prisen er det du får oppgitt og ikke noe annet. Personlig service er noe dem kan.

Varsle
Vis flere