Debatt

Kronikk: Årets reklametabbe

Rabalderet rundt Freias #detnære-kampanje var en suksess for
forbrukermakten. I dag vet titusener av forbrukere at blant annet Freias påskeegg inneholder 20-30 prosent palmeolje.
Nå er kampanjen stoppet.

  • VG Debatt
Publisert:

Dette er en kronikk. Kronikken gir uttrykk for skribentens holdning. Du kan sende inn kronikker og debattinnlegg til VG her.

Alt er liksom ved det gamle: En kjent og kjær merkevare, Freia Melkesjokolade, skal ut med en reklamekampanje.

Flere artikler

  1. Ekspert om Freia: – En kraftig
    omdømme-smell

  2. Pluss content

    VGs matbørs: Her gjør du påskegodt-kuppet

  3. Feminist om Sophie Elises puppestunt: – Smart

  4. Musikk er følelser

  5. Pluss content

    Stor VG-test: Topper og flopper blant årets matnyheter

Fra andre aviser

  1. I 2012 sa nordmenn nei til palmeolje. Hva skjedde egentlig etterpå?

    Bergens Tidende
  2. Fjerner palmeolje: - Selskapene er livredde for å bli boikottet

    Bergens Tidende
  3. Lanseringen av kvikklunsj ble en fiasko fra første stund. Her er historien om hvordan det snudde.

    Aftenposten
  4. Vanskelig å spise bare én? Her er den vitenskapelige forklaringen på hvorfor.

    Bergens Tidende
  5. Vi savner deg i debatten, Sophie Elise! | Emilie Blichfeldt og Georg Blichfeldt

    Aftenposten
  6. Vanskelig å spise «bare én smash»? Her er den vitenskapelige forklaringen.

    Aftenposten