Debatt
Kronikk: Årets reklametabbe
Rabalderet rundt Freias #detnære-kampanje var en suksess for
forbrukermakten. I dag vet titusener av forbrukere at blant annet Freias påskeegg inneholder 20-30 prosent palmeolje.
Nå er kampanjen stoppet.
- VG Debatt
Publisert:


Dette er en kronikk. Kronikken gir uttrykk for skribentens holdning. Du kan sende inn kronikker og debattinnlegg til VG her.
Alt er liksom ved det gamle: En kjent og kjær merkevare, Freia Melkesjokolade, skal ut med en reklamekampanje.
Flere artikler
Fra andre aviser
- Bergens Tidende
I 2012 sa nordmenn nei til palmeolje. Hva skjedde egentlig etterpå?
- Bergens Tidende
Fjerner palmeolje: - Selskapene er livredde for å bli boikottet
- Aftenposten
Lanseringen av kvikklunsj ble en fiasko fra første stund. Her er historien om hvordan det snudde.
- Bergens Tidende
Vanskelig å spise bare én? Her er den vitenskapelige forklaringen på hvorfor.
- Aftenposten
Vi savner deg i debatten, Sophie Elise! | Emilie Blichfeldt og Georg Blichfeldt
- Aftenposten
Vanskelig å spise «bare én smash»? Her er den vitenskapelige forklaringen.