Debatt

Kronikk: Årets reklametabbe

Rabalderet rundt Freias #detnære-kampanje var en suksess for
forbrukermakten. I dag vet titusener av forbrukere at blant annet Freias påskeegg inneholder 20-30 prosent palmeolje.
Nå er kampanjen stoppet.

  • VG Debatt
Publisert:

Alt er liksom ved det gamle: En kjent og kjær merkevare, Freia Melkesjokolade, skal ut med en reklamekampanje.

Flere artikler

  1. Ekspert om Freia: – En kraftig
    omdømme-smell

  2. Feilslått skrytekampanje

  3. Pluss content

    Matnyhetene du må prøve - og de du bør styre unna

  4. Pluss content

    VG tester 18 produkter: Så mye sitron inneholder de - egentlig

  5. Pluss content

    Kopi vs originalprodukter: Sjekk billigmaten som smaker best!

Fra andre aviser

  1. Fjerner palmeolje: - Selskapene er livredde for å bli boikottet

    Fædrelandsvennen
  2. Fjerner palmeolje: - Selskapene er livredde for å bli boikottet

    Fædrelandsvennen
  3. Vanskelig å spise bare én? Her er den vitenskapelige forklaringen på hvorfor.

    Bergens Tidende
  4. Kristoffer Joner, NOAS og jakten på det ekte

    Aftenposten
  5. Vanskelig å spise «bare én smash»? Her er den vitenskapelige forklaringen.

    Aftenposten
  6. Kronikk: Makten finnes også i rosa innpakning | Emilie Blichfeldt og Georg Blichfeldt

    Aftenposten