Foto:

Måtte levere tilbake taxfree-godteriet og utsette London-turen

Da flyet til London fra Værnes i Trondheim ble kansellert, ble et korps med 50 skoleungdommer tvunget til å levere tilbake godteriet de hadde kjøpt på flyplassen.

NTB
ARTIKKELEN ER OVER TRE ÅR GAMMEL

Torsdag kveld satt 50 ungdommer fra Sjetne skolekorps på flyplassen og ventet spent på om det hele tatt blir noen England-tur, skriver Adressa.

Leder i korpset Tore Skaret sier til avisen at de var veldig bekymret for at de ikke skulle komme seg av gårde i det hele tatt. Og at det må være veldig vanskelig å omplassere 50 personer på et nytt fly.

Da flygningen ble kansellert ble de bedt om å forlate området og returnere alle taxfree-varene de hadde kjøpt.

– Alle ungene måtte jo lever tilbake godteriet. Vi sto i lang kø for å levere alt tilbake, sier Skaret oppgitt.

Nå har derimot situasjon bedret seg for korpset og selv om turen blir noe forskjøvet, kommer gruppen seg til London i morgen.

Leste du denne? Passasjerer sendt hjem fra Gardermoen uten bagasje

– Det er ikke optimalt, men det er en løsning. Nå får vi buss inn til sentrum der vi får overnatting til i morgen og Norwegian har satt opp nytt fly klokken to, sier Skaret til VG og understreker at selv om de må legge om programmet kraftig, rekker de heldigvis musikalen de hadde planlagt å se i morgen.

Sultne ungdommer

Skaret sier til VG at det er en sliten gjeng med barn som ser frem til å få mat når de kommer til hotellet. Pizzaene som skulle stå klare da korpset landet i London ble ikke noe av.

Les også: To dager forsinket hjem til Trondheim

– De er slitne, men alle er fornøyde med at vi slipper å avbryte turen vår, sier Skaret.

Norwegian opplyser at flyet ble kansellert av flere årsaker, men at det stort sett handler om at det er dårlig vær i området rundt Gatwick flyplass som har forårsaket problemene.

Punkterte: Flydekk punkterte under landing

– Vi har nå akkurat skaffet et nytt fly til i morgen. De som ikke vil reise da kan få pengene tilbake eller booke om gratis, sier presseansvarlig i Norwegian, Charlotte Holmbergh Jacobsson, ifølge NTB.

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder