Kunder raser mot NSB-reklame:  – Å fremstille ståplasser som en god ting, er ganske frekt

I sine nyeste reklamefilmer lager NSB humor av fulle tog og ståplasser. Blant annet hevder selskapet at det gir gode rumpemuskler. Det falt ikke i smak hos kundene.

  • Camilla Fredstad Huuse
Publisert:

– Jeg syntes reklamene er helt tragisk. Det er ikke morsomt en gang. Bare tragikomisk, sier Olaf Dietzler til VG.

Han er en av mange NSB-kunder som har reagert med sinne på selskapets nye reklamefilmer.

Flere artikler

  1. Facebook om ungdomsbildene: – Vi kjører ikke slike kampanjer

  2. Remas valentinsdag-reklame møtt med hets og rasisme

  3. Leica møter protester i Kina for reklamefilm

  4. Satser på reisedrømmen

  5. Peil: Ville lære ungdom om sex - ble fjernet fra sosiale medier

Fra andre aviser

  1. SAS fjernet reklamefilm etter kritikk

    Bergens Tidende
  2. Det ekte skandinaviske finnes ikke, hevdet SAS. – Dere hater Skandinavia og skandinaver, svarte kunder.

    Aftenposten
  3. Dette er ikke lov på Facebook, Snapchat og Instagram

    Bergens Tidende
  4. Dette er ikke lov på Facebook, Snapchat og Instagram

    Bergens Tidende
  5. Aftonbladet: Slik kuppet høyrepopulister SAS’ nye reklamefilm

    Aftenposten
  6. SAS- og Norsk Vind-bråket viser hvordan nettaksjonisme, trusler og boikott kan begrense ytringsrommet, selv om det «bare» handler om reklame.

    Bergens Tidende