Snusprodusent trues med bot for holdningskampanje

Swedish Match får på pukkelen av Helsedirektoratet for sin kampanje om å forhindre salg av tobakk til mindreårige. - De kamuflerer sitt egentlige budskap, sier reklameekspert.

  • Jenny Lohne
Publisert:

Swedish Match har de siste dagene lansert en kampanje som de sier tar sikte på å skape bevissthet rundt salg av snus til mindreårige. Men fremstøtet falt ikke i smak hos Helsedirektoratet.

Flere artikler

  1. FpU ønsker pant på snusbokser: – Vil gi fire kroner per snusboks

  2. Snusprodusent tapte ankesak om nøytrale snusbokser

  3. Pluss content

    Amerikansk rapport: Dette skjer hvis du bytter røyk med snus

  4. Helsemyndighetene og Kreftforeningen provosert: Mener tobakksbransjen lokker unge til snusbruk

  5. Snusgiganten Swedish Match saksøker staten

Fra andre aviser

  1. Bedre folkehelse uten snus

    Aftenposten
  2. Sverige kjemper ny snus-kamp

    Aftenposten
  3. Flere snusere enn røykere i Norge

    Bergens Tidende
  4. For første gang er det flere snusere enn røykere i Norge

    Bergens Tidende
  5. Denne snusen blir nå trukket tilbake fra hyllene. Årsak: Den inneholder ikke tobakk.

    Aftenposten
  6. Helsedirektoratet reagerer på billig Øya-snus

    Aftenposten