Redd hjertet med 5:2-guruens nye metode

Pluss content

Helseparolen «10 000 skritt om dagen» har lenge vært en anbefaling som mange har forsøkt å følge. Nå har en studie ved Sheffield Hallam-universitetet vist at det ikke er antall skritt som er avgjørende.

Av 

Jon H. Rydne

 og 

Publisert:

– Å gå i jevn takt er ikke nok, men jeg tror ikke at det ene kan erstatte det andre, sier Tell Hermanson i Fredrikshofs IF Gångförening i Sverige.

Flere artikler

  1. Pluss content

    NTNU-rådene: Disse effektene har løping på kroppen

  2. Pluss content

    NTNU-metoden: Få superkondis på 14 uker

  3. Pluss content

    NTNU-programmet: Få bedre kondis og styrke på 4 uker

  4. Pluss content

    Treningen som styrker hjertet

  5. Pluss content

    Sjekk om du er i faresonen: Helseeksperter slår alarm om stillesitting

Fra andre aviser

  1. 55 millioner kinesere følger rådene hans om intervalltrening. Slik trener «kondisprofessoren» selv.

    Bergens Tidende
  2. Med denne treningen får Maren (30) stor effekt på kort tid: Her er fire effektive økter

    Bergens Tidende
  3. Funker 5:2-dietten egentlig? Ny norsk forskning gir svaret

    Fædrelandsvennen
  4. Vil du gjøre gåturen mer effektiv? Her er de beste rådene.

    Bergens Tidende
  5. Driver du med lagidrett? Dette er aktivitetene som gir høyest energiforbruk

    Bergens Tidende
  6. Treningsformen hylles av eksperter: Disse øktene holder Julie (21) i superform

    Bergens Tidende