Nå må influencere merke retusjert reklame
Reklame og sponsede innlegg på sosiale medier må nå merkes om de er retusjert eller har filtre som endrer utseendet.
Publisert:
Onsdag vedtok et flertall på Stortinget å endre loven, slik at det nå kreves merking.
Flere artikler
Fra andre aviser
- Aftenposten
Hvis en midje er gjort tynnere eller cellulitter er fjernet i en reklame, må det nå merkes tydelig
- Aftenposten
Det er urettferdig og feil at noen kan tjene penger på denne måten
- Aftenposten
Lege Kaveh Rashidi etterlyser en ung kvinne som kan ta til motmæle. Her er jeg!
- Aftenposten
Føler seg lurt av russefirma
- Aftenposten
Unge utsettes for stadig mer press fra reklame på sosiale medier: – Jeg tror det kan være skadelig
- Aftenposten
Det tok to sekunder å redigere kroppen på insta-bildet: – Kanskje folk ikke gidder å kommentere noe dritt om armen min nå, liksom?