Advarer mot «ekstremtreningsbølgen»: For mye løping er ikke sunt!

Alt med måte, er det noe som heter. Det samme gjelder trolig innenfor løping.

  • Karoline Flåm
Publisert:

Å mosjonere jevnlig er som kjent forbundet med en rekke helsegevinster, som redusert vekt, lavere blodtrykk og kolesterol, mindre stress og bedre humør.

Flere artikler

  1. «Muskel-Bøhler» er ikke redd for overtrening: - Jeg løper gjerne to mil hver dag

  2. Pluss content

    Tren nok!

  3. Pluss content

    Ny forskning: Trening bremser aldringen!

  4. Pluss content

    Fra utrent til løpeform på seks uker

  5. Fem minutter jogging forlenger livet

Fra andre aviser

  1. Løp saktere, lev lenger

    Aftenposten
  2. Forskning: Slik må du trene for å leve lengst mulig

    Bergens Tidende
  3. Trener du mye kondisjon? Her er restitusjonsrådene du bør følge

    Aftenposten
  4. Ida (34) løper bare av og til. Det har langt større effekt enn hun tror, ifølge ny forskning.

    Bergens Tidende
  5. Mona (41) dro hele familien med på trening. I fjor gikk hun ned 21 kg.

    Bergens Tidende
  6. I fire år har Øyvind (29) studert hva som gjør at kondisjonen vår øker. Nå vet han endelig svaret.

    Bergens Tidende