Advarer mot «ekstremtreningsbølgen»: For mye løping er ikke sunt!

Alt med måte, er det noe som heter. Det samme gjelder trolig innenfor løping.

  • Karoline Flåm
Publisert:

Å mosjonere jevnlig er som kjent forbundet med en rekke helsegevinster, som redusert vekt, lavere blodtrykk og kolesterol, mindre stress og bedre humør.

Flere artikler

  1. «Muskel-Bøhler» er ikke redd for overtrening: - Jeg løper gjerne to mil hver dag

  2. Pluss content

    Dette får deg i knallform!

  3. Pluss content

    Ny forskning: Trening bremser aldringen!

  4. Pluss content

    Fra utrent til løpeform på seks uker

  5. Fem minutter jogging forlenger livet

Fra andre aviser

  1. Løp saktere, lev lenger

    Aftenposten
  2. Trener du mye kondisjon? Her er restitusjonsrådene du bør følge

    Bergens Tidende
  3. Mona (41) dro hele familien med på trening. I fjor gikk hun ned 21 kg.

    Bergens Tidende
  4. Forbedre utholdenheten? Dette er ekspertenes seks anbefalte løpeøkter.

    Bergens Tidende
  5. Tre ting øker risikoen for løpeskader. Andy (40) er skadefri etter en halvmaraton om dagen i et år.

    Bergens Tidende
  6. I fire år har Øyvind (29) studert hva som gjør at kondisjonen vår øker. Nå vet han endelig svaret.

    Bergens Tidende