- Per Ståle viktig for TV 2

Slik har Per Ståle Lønning med sitt aktualitetsmagasin «Sentrum» dratt inn rundt 50 millioner kroner i reklameinntekter til TV 2:

ARTIKKELEN ER OVER 20 ÅR GAMMEL

For hver reklamespot får TV 2 rundt 130 kroner netto pr. tusen seere i inntekter (bruttoprisen før rabatter ligger rundt 200 kroner). Gjennomsnittlig seertall er 463 000 for alle sendingene til Per Ståle, ifølge MMIs seerundersøkelser. I snitt er det 7-10 reklamespotter i reklamepausen før programmet. Det vil si mellom 500 000 og 600 000 kroner i inntekter pr. program. Per Ståle har hatt «Sentrum» hele 93 kvelder i 1998. Til sammen i 1998 blir det rundt 50 millioner kroner

- Tankegangen til VG her er riktig, sier markedsdirektør Steinar Brændeland i TV 2.

- «Sentrum» er et fantastisk program for oss, som bidrar positivt i kassen, og er et meget viktig program for TV 2, fordi det passer godt i TV 2s image som en nyhets- og aktualitetskanal som blir oppfattet som ung, kreativ og nyskapende, sier Steinar Brændeland til VG.

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder