Høy på landet!

FACEBOOK-MELDING: Her er politiets statusoppdatering på Facebook som har blitt hyppig delt i sosiale medier. Foto: SKJERMDUMP ,

Politiet på Facebook: «Hvem har glemt hasjen sin?»

Godklumpene på Hitra og Frøya lensmannskontor hadde ikke
forsynt seg av den beslaglagte hasjklumpen før de fyrte opp en hasj-spøk på Facebook.

  • Lars Joakim Skarvøy

Artikkelen er over fire år gammel

«Noen som savner hasjen sin?»

Slik starter Facebook-oppdateringen som lensmannskontoret på Hitra og Frøya i Sør-Trøndelag la ut på sin Facebook-side mandag ettermiddag.

Videre skriver politiet:

«I dag fikk vi inn melding fra en bedrift i Fillan om at det var funnet en "brun klump" som muligens kunne være hasj. Mye tydet på at en kunde hadde vært uheldig og mistet "varene sine" under ett besøk. Politiet tok turen over for å se hva dette var. Det viste seg ganske riktig å være ca 90 gram hasj til en gateverdi av ca kr. 9.000,- Dette er jo ganske mange penger, så den som har mistet hasjen sin kan bare ta kontakt med Hitra lensmannskontor.»

Og det er mange av politiets Facebook-venner som har latt seg rive med av moroklumpene på trøndelagskysten.

I skrivende stund har oppdateringen fått nær 7500 likes, over 600 delinger og over 400 kommentarer.

De to kommunene Hitra og Frøya har til sammen i underkant av 10.000 innbyggere.

En av de mange kommentarene på oppdateringen har fått 2600 likes:

«Er det mulig å hente den anonymt? Spør for en venn.»

En annen skriver:

«Spøkefullt politi etter hasjfunn...hmmmm. ..tilfeldig? Se øvre høyre hjørne på hasjen!»

VG har forsøkt å komme i kontakt med lensmann Arvid Sollie mandag kveld uten å lykkes. Det er derfor foreløpig uklart om noen har latt seg lede inn i politiets fristelser.

Mer om

  1. Politiet

Flere artikler

  1. Christine Koht med ny oppdatering: I koma for tredje gang

  2. Jarle (44) bruker Facebook i jakten på kjærligheten

  3. Broren til Håvard Pedersen i hyllest: – På lørdag takket en bauta av de sjeldne av

  4. PR-topper ber Joner svare om Listhaug-kampanjen

  5. Det irriterende Facebook

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder