Forsker i ny doktorgradsavhandling: Oslos skolesystem forsterker segregering

Fritt skolevalg og resultatstyring bidrar til å forsterke forskjellene mellom skolene i Oslo.

  • Frank Ertesvåg
Publisert:

Det er et av hovedfunnene i Ingvil Bjordals nye doktorgradsavhandling om markedsretting i Osloskolen.

Flere artikler

  1. Fellesskolen er fremtidens skole

  2. Den viktige fellesskolen

  3. Oslo-lærere: Opphoping av problem-elever på skoler med vold og trusler

  4. KOMMENTAR: Et ran i storefri

  5. – En skole blir brunere, en annen blir hvitere

Fra andre aviser

  1. Fritt skolevalg forsterker segreringen i Oslo-skolen | Sarah Zahid

    Aftenposten
  2. Fritt skolevalg gir en vanskeligere hverdag for både elever og lærere | Ingvil Bjordal og Cecilie R. Haugen

    Aftenposten
  3. Har skrevet bok om Oslo-skolen: – Det er blitt en konkurranse. Og da er det noen som taper.

    Aftenposten
  4. Forrige forsøk druknet i en debatt om krenkelser av elever. Nå prøver han på nytt.

    Aftenposten
  5. Problemskoler kan få millioner ekstra - prestisjeskoler mindre

    Aftenposten
  6. Reprimanden til Simon Malkenes må trekkes tilbake

    Aftenposten