Billig-kjøttet sponses

Pluss content

Dagligvarekjedenes lokkepriser og kampanjer på ribbe, fårikål, kjøttdeig og koteletter bidrar til at vi spiser mer kjøtt, sier fagfolk.

  • Nina Andersen
  • Nanna Johannessen

Mandag denne uken slo Verdens helseorganisasjon kjøttalarm, da det ble lagt frem en rapport som viste at risikoen for å utvikle tykktarmskreft øker i takt med konsumet av bearbeidet og rødt kjøtt.

Flere artikler

  1. Kjøttdebatten: Dagligvarekjedene bruker hundrevis av millioner på å «sponse» lave kjøttpriser

  2. Ellevill priskrig: Kan ikke si hvor mye kundene sparer på frukt og grønt

  3. Direktør for Matmerk tar oppgjør med billigribbe: Vil ha dyrere julemat

  4. Derfor er disse matvarene dyrere nå

  5. Ny priskrig hos kjedebutikkene: Kundene hamstrer rekordbillig smågodt

  6. Lavpriskrigen fortsetter: Bunnpris-kjøpmann: – Tapet betales av kundene

Fra andre aviser

  1. De som kjøper den dyreste kyllingfileten, sponser dem som kjøper den billigste

    Bergens Tidende
  2. Aldri har de solgt mer av disse matvarene: - Det er en formidabel økning

    Bergens Tidende
  3. Du må betale mer for den dyreste kyllingfileten sånn at den billigste kan bli enda billigere

    Aftenposten
  4. Smågodtkriger kan føre til varig vektøkning, mener professor. Nå lover Coop aldri mer å starte priskrig på smågodt.

    Bergens Tidende
  5. Helseministeren om smågodtpriser: - I påsken skal folk få kose seg

    Bergens Tidende
  6. Her forpliktet Coop-sjefen seg til å jobbe for å redusere nordmenns sukkerinntak. I helgen startet han priskrig på smågodt – for tredje gang på ett år.

    Aftenposten

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder