Hovedinnhold

Natta, Gardermoen!

HOLDER HUMØRET OPPE: Ingeborg S. Andersen holder humøret oppe på Gardermoen. Det har ingenting med flyselskapet Norwegian å gjøre. Foto: Endre Alsaker-Nøstdahl
HOLDER HUMØRET OPPE: Ingeborg S. Andersen holder humøret oppe på Gardermoen. Det har ingenting med flyselskapet Norwegian å gjøre. Foto: Endre Alsaker-Nøstdahl
Norwegian-kundene Ingeborg S. Andersen og Harriet S. Andersen er ikke spesielt imponert over servicenivået til Norwegian.

Denne saken handler om:

Mor og datter Andersen har vært på ferie i Egypt og lengter hjem til sitt kjære Bodø. Flyet deres skulle opprinnelig gått 19.50 fredag kveld, men slik gikk det slett ikke.

Les også:Gardermoen stengt for all trafikk

På gulv eller benker

Da VG Nett snakket med Ingeborg S. Andersen ved midnatt var flyet kansellert og de er nå booket om til en avgang 13.00 lørdag.

Natten må tilbringes på gulv eller benker i avgangshallen på Gardermoen.

KAOS: Ventehallene på Gardermoen var fredag stappfulle med folk som lurte på når flytrafikken ville komme i gang igjen. Foto: J. Olsen
KAOS: Ventehallene på Gardermoen var fredag stappfulle med folk som lurte på når flytrafikken ville komme i gang igjen. Foto: J. Olsen

I likhet med en rekke flypassasjerer VG Nett har vært i kontakt med fredag kveld, er de skuffet over kundebehandlingen til Norwegian.

Dette gjelder blant andre Shira Borøchstein fra Sandefjord som måtte punge ut med 2.600 kroner av egen lomme for sikre seg billett fra London til Oslo lørdag, da flyet hennes ble kansellert fredag kveld.

- Burde fått mat og hotell

- Dette er veldig dårlig. Vi er hverken tilbudt mat eller hotell. I tillegg ser det nå ut til at en del fly kommer til å gå utover natten, men det gjelder visst nok ikke Norwegian, forteller en oppgitt Ingeborg S. Andersen til VG Nett.

- Hva mener du Norwegian burde gjort annerledes?

- Informasjonene må bedres, i tillegg burde vi vært booket inn på hotell og fått mat, det ser det ut til at passasjerene fra andre flyselskaper har fått tilbud om.

- Jeg har ikke oversikt over alt som har blitt fortalt, men vi ber passasjerene om å finne hotell selv. Kvitteringene må de ta vare på for å få refusjon av oss og forsikringsselskapet i ettertid, sa informasjonsdirektør Anne Grete Ellingsen til VG Nett tidligere i kveld.

Kommentarer Antall kommentarer på artikkelen

Har du en mening om denne artikkelen? Du må bruke ditt eget navn hvis du skal delta i debatten. Respekter andres meninger og husk at mange kan se hva du skriver. Brudd på reglene kan føre til utestengelse.

VGs journalister og moderatorer overvåker denne debatten kontinuerlig mellom kl. 07 og 24. Kommentarfeltet er nå stengt og åpner igjen kl. 07.00. Velkommen tilbake da!
Klikk for å se kommentarene

Siste saker fra Innenriks

Se neste 5 fra Innenriks