Lite forskning på læringsutbyttet

Forskere har problemer med å svare på dette spørsmålet: Er det lettest for elever å lære ved hjelp av tradisjonelle eller digitale hjelpemidler?

  • Øyvind Gustavsen
Publisert:

Mange av de digitale læremidlene i skoleverket er så nye at det ennå ikke finnes forskning på effekten av å bruke dem.

Flere artikler

  1. Pluss content

    På skolebenken: Bok ut–skjerm inn

  2. #Skolehverdagen: Bok er ut, skjerm er inn

  3. Pluss content

    Slik endres norsk skole etter corona-krisen

  4. Nye læreplaner: Mer lek for de minste elevene – mer dybdelæring for de største

  5. Hvordan lærer vi kidsa om kilder?

Fra andre aviser

  1. Læring på papir fortsatt foretrukket

    Bergens Tidende
  2. Meninger: Kunnskap skal være fritt tilgjengelig

    Aftenposten
  3. Les om hvem som får skylden for at det går tregt med digitaliseringen i Oslo-skolen

    Aftenposten
  4. Slik skal norske barn bli gode i matte

    Aftenposten
  5. Finsk skole: Vi utdanner ikke våre elever for PISA, men for livet

    Aftenposten
  6. Den norske befolkningen er blitt bedratt

    Aftenposten