Forbrukerrådet ber flere offentlige virksomheter bytte dyre telefonnummer

Forbrukerrådet reagerer på at flere offentlige norske virksomheter benytter dyre femsifrede telefonnummer til sine servicetelefoner.

  • Nanna Johannessen
Publisert:

– Femsifrede nummer er dårlig service. Forbrukerne skal ha enkel tilgang til offentlige etater. Det inkluderer å kunne ringe til sykehuset, politiet eller kommunen sin uten at det skal koste ekstra.

Flere artikler

  1. Forbrukertilsynet ber 28 selskaper om å kutte dyre telefonnumre

  2. Slutt på dyre kundeservicenumre

  3. SIM-kort-mysteriet

  4. Lørenskog-forsvinningen: – Enda et spor som peker mot Norge

  5. Pluss content

    Her surfer du billigst i sommer

Fra andre aviser

  1. Så mye koster det å ringe femsifrede nummer fra mobilen

    Bergens Tidende
  2. Forbrukerrådet kritiserer dyre offentlige telefonnumre

    Bergens Tidende
  3. Forbrukerombudet: Norwegians kundetelefon koster ulovlig mye

    Bergens Tidende
  4. I dette landet koster de beste telefonnummerne like mye som en luksusbil

    Aftenposten
  5. Telefonsvindel: – Forfalskningen av numrene gjør det ekstra vanskelig og utfordrende

    Bergens Tidende
  6. Nytt svindelangrep mot 200.000 nordmenn. Slik unngår du å bli lurt.

    Bergens Tidende