Vil strupe markedsføringen av energidrikker mot ungdom
Forbrukerrådet mener energidrikker er såpass usunne at de ikke må markedsføres mot barn og unge under 18 år.
Publisert:
Det fremholder forbrukernes vaktbikkje at skjer når produsentene er med på å sponse idrettsutøvere og er til stede på arrangementer som er særlig populære blant ungdom.
Flere artikler
Fra andre aviser
- Bergens Tidende
Har energidrikker negative helseeffekter? Nå er konklusjonen her.
- Bergens Tidende
Flertall vil ha aldersgrense: – Vi er bekymret for at energidrikker er en del av barns kosthold.
- Bergens Tidende
Vurderer 18-års grense på energidrikker
- Aftenposten
Forbrukerrådet vil ha strengere regler for barnereklame
- Bergens Tidende
Salget av energidrikker øker og nesten alle treningssenter tilbyr dem. Men har de noen effekt på treningen?
- Aftenposten
Energidrikk-avhengige Michelle (26) prøvde én uke uten