Vil strupe markedsføringen av energidrikker mot ungdom

Forbrukerrådet mener energidrikker er såpass usunne at de ikke må markedsføres mot barn og unge under 18 år.

  • Stella Bugge
Publisert:

Det fremholder forbrukernes vaktbikkje at skjer når produsentene er med på å sponse idrettsutøvere og er til stede på arrangementer som er særlig populære blant ungdom.

Flere artikler

  1. Forbrukerrådet ønsker å stoppe idrettsstjernenes energidrikk-reklame

  2. Pluss content

    Sannheten om energidrikk: Hvor mye er farlig?

  3. Pluss content

    Energidrikker og kosttilskudd: «Andre stoffer» kan være helseskadelige

  4. Pluss content

    Test av 19 energidrikker: De beste og dårligste

  5. Vi kjøpte energidrikker for én milliard kroner i fjor

Fra andre aviser

  1. Har energidrikker negative helseeffekter? Nå er konklusjonen her.

    Bergens Tidende
  2. Flertall vil ha aldersgrense: – Vi er bekymret for at energidrikker er en del av barns kosthold.

    Bergens Tidende
  3. Vurderer 18-års grense på energidrikker

    Bergens Tidende
  4. Forbrukerrådet vil ha strengere regler for barnereklame

    Aftenposten
  5. Salget av energidrikker øker og nesten alle treningssenter tilbyr dem. Men har de noen effekt på treningen?

    Bergens Tidende
  6. Energidrikk-avhengige Michelle (26) prøvde én uke uten

    Aftenposten