NTNU-metoden: Slik får du motivasjon til å trene

Pluss content

Synes du trening er et ork og sliter med å finne motivasjonen? Her er en motivasjonsplan, utarbeidet av førsteamanuensis Siri Marte Hollekim-Strand ved NTNU, som kan hjelpe deg igang.

Av 

Egil Svendsby

Publisert:

– Noen personer, som for eksempel min mann (fotballspilleren Roar Strand. red.anm.), har en nærmest medfødt indre motivasjon for å trene. Treningen i seg selv gir glede for ham.

Flere artikler

  1. Pluss content

    NTNU-metoden: Få superkondis på 14 uker

  2. Pluss content

    Ny forskning: Slik holder du vekten og formen i ferien

  3. Pluss content

    Slik kommer du i gang med trening etter sykdom

  4. Pluss content

    Ekspertenes beste råd: Slik går du varig ned i vekt

  5. Pluss content

    Slik gikk lege Laila ned 24 kg på ett år

Fra andre aviser

  1. I fjor begynte Jan Thomas (24) å trene mye mer. To andre grep ga stor effekt på treningen.

    Aftenposten
  2. Har du spørsmål om trening, kosthold eller helse? Våre nye eksperter svarer deg.

    Aftenposten
  3. Hege (46) fikk livet snudd på hodet etter fem uker. Slik ble hun 12 centimeter tynnere rundt magen.

    Aftenposten
  4. De har slitt med å trene regelmessig det siste året. Her er seks ulemper ved «jojo-trening».

    Aftenposten
  5. Det siste året har Hanne (38) og Marie (41) slitt med å trene. Her er seks ulemper ved jojo-trening.

    Bergens Tidende
  6. De har slitt med å trene regelmessig det siste året. Her er seks ulemper ved «jojo-trening».

    Bergens Tidende