Derfor bør du trene styrke

Muskler og skjelett styrkes. Risikoen for benskjørhet reduseres. Fettprosenten kan gå ned og livsstilsplagene blir færre. Helsegevinstene og fordelene ved å trene styrketrening er mange.

  • Irene Mårdalen
Publisert:

Det viser flere nasjonale og internasjonale studier doktorgradsstipendiat Gøran Paulsen ved Norges idrettshøgskole har gjennomgått for VG:

Flere artikler

  1. Pluss content

    Metoden som bygger muskler raskt

  2. Eldre bør trene styrke - her er øvelsene

  3. Slik brenner du energi: Styrkeøvelser for deg som skal ned i vekt

  4. Pluss content

    Bygge muskler, øke utholdenheten, unngå overvekt: Her er de beste treningstipsene

  5. Pluss content

    Olympiatoppens beste tips: Alt du må vite om styrketrening

Fra andre aviser

  1. Da Kaja (42) begynte med en ny type styrketrening, ble utholdenheten mye bedre

    Bergens Tidende
  2. Hvor ofte, hvor tungt og hvilke økter? Ny forskning om styrketrening gir svar.

    Bergens Tidende
  3. Ekspertens tolv trenings- og kostholdstips

    Aftenposten
  4. Svanhild Slåttsveen Cope (82) er i superform. Her er et seksukers styrkeprogram for eldre.

    Bergens Tidende
  5. Svanhild Slåttsveen Cope (82) er i superform. Her er et seksukers styrkeprogram for eldre.

    Aftenposten
  6. Slik gikk Siv (38) ned i vekt og bygget muskler samtidig. To ting avgjør om du lykkes.

    Aftenposten