Derfor bør du trene styrke

Muskler og skjelett styrkes. Risikoen for benskjørhet reduseres. Fettprosenten kan gå ned og livsstilsplagene blir færre. Helsegevinstene og fordelene ved å trene styrketrening er mange.

  • Irene Mårdalen
Publisert:

Det viser flere nasjonale og internasjonale studier doktorgradsstipendiat Gøran Paulsen ved Norges idrettshøgskole har gjennomgått for VG:

Flere artikler

  1. Pluss content

    Metoden som bygger muskler raskt

  2. Eldre bør trene styrke - her er øvelsene

  3. Pluss content

    Olympiatoppens beste tips: Alt du må vite om styrketrening

  4. Pluss content

    Bygge muskler, øke utholdenheten, unngå overvekt: Her er de beste treningstipsene

  5. Pluss content

    Tren bedre - uten skader

Fra andre aviser

  1. Da Kaja (42) begynte med en ny type styrketrening, ble utholdenheten mye bedre

    Aftenposten
  2. Ekspertens tolv trenings- og kostholdstips

    Aftenposten
  3. Slik gikk Siv (38) ned i vekt og bygget muskler samtidig. To ting avgjør om du lykkes.

    Aftenposten
  4. Tøye eller ikke tøye? Ny studie viser at disse to øvelsene har god effekt

    Aftenposten
  5. Forskning: Denne styrketreningen gir dobbel effekt

    Bergens Tidende
  6. Forskning: Denne styrketreningen gir dobbel effekt

    Aftenposten