Professor: Gå tur og forebygg disse sykdommene

Pluss content

Du trenger ikke løpe eller trene hardt for å komme i bedre form. En gåtur sammen med andre gjør underverker for kroppen, ifølge ekspertene. - Jeg føler jeg meg mye lettere i kroppen, og jeg har fått mer overskudd og energi, sier Kamilla Sangvik Andersen (38).

Av 

Kari Byklum

Christine Gulbrandsen

 og 

Børre Eskedahl (foto)

Publisert:

Flere artikler

  1. Pluss content

    Studie: Overraskende effekt av 10 minutters løping

  2. Pluss content

    Ny studie: Derfor fungerer trening mot Alzheimer

  3. Pluss content

    Sjekk om du er i faresonen: Helseeksperter slår alarm om stillesitting

  4. Helsedirektoratet med nye råd: Dropp all skjermtid for de minste barna

  5. Pluss content

    Ta grep for å fikse coronakroppen: Muskelsmertene, formen, kiloene, søvnen

Fra andre aviser

  1. Marthe (31) ble kvitt smertene. Slik kan du trene deg friskere ved ulike sykdommer og tilstander.

    Bergens Tidende
  2. Marthe Toppe (31) ble kvitt smertene. Slik kan du trene deg friskere fra ulike sykdommer.

    Aftenposten
  3. Er du fysisk inaktiv, kan bare litt trening gi stor effekt. Heidi Rosander (51) begynte å gå tur to ganger i uken.

    Aftenposten
  4. Heidi (51) gikk fra å være fysisk inaktiv til å gå tur to ganger i uka. Dette er den store helsegevinsten av økt aktivitet

    Aftenposten
  5. Bør man trene 30 minutter hver dag, eller én time to-tre ganger i uken? Yngvar Andersen svarer.

    Aftenposten
  6. Heidi Rosander var 50 kg tyngre. Slik kan du minske farene ved overvekt, ifølge ny stor studie.

    Aftenposten