Mazda CX-5
418 700,-
Hei! Teksten under ble skrevet av VG Bilguiden's trofaste robotskribent.
Har du lest noe i teksten som ikke helt samsvarer med virkeligheten? Gi oss beskjed på hei@vglab.no, så retter vi det snart opp!
Mazda CX-5 er en god og anvendelig mellomstor SUV, og med målene på bilen som utgangspunkt er den nok blant annet passende til vanlig bruk og når du trenger ekstra plass og kjøreopplevelse på tur. Bilen er også en av de middels brede bilmodellene du kan kjøpe. Bak i bilen får du et bagasjerom på 506 liter, som altså er av god størrelse, som nok henger godt sammen med at dette er en mellomstor SUV. Dette er en mellomstor bil med fem dører og fem seter. CX-5 strekker seg 4,55 meter lang, fine 1,84 meter bred og veier fine 1,48 tonn. Mazda CX-5 er en god og godt priset bil, der den billigste versjonen av modellen ikke har firehjulstrekk. Bilen leveres uten hengerfeste fra fabrikk, men det kan være mulig å få dette fra forhandleren din, og bilen er registrert for en nyttelast på 1800 kilo.
CX-5 kommer i elleve varianter. Bilen kommer som en bensinbil og dieselbil, og du får den også både med automatgir og manuelt gir. Den vil akselerere fra null til hundre kilometer i timen på 10,4 sekunder, noe som gjør den til en bil med en spenstig akselerasjon ut av blokka, og toppfarten er på 201 kilometer i timen. CX-5 er tross alt blant modellene med hyggelig pris på markedet, så man har ikke nødvendigvis akselerasjon og hurtighet i fokus. Garantien er fem år, eller 100 000 km.
Når dette er en mellomstor og hyggelig priset bil har Mazda CX-5 stort utvalg av utstyr. Bilen kommer som standard med seks kollisjonsputer, automatisk nødbrems når bilen holder lav hastighet, dynamisk fartsholder, kollisjonsvarsler, elektrisk bagasjeluke, automatisk nødbrems for fotgjengere, innfellbare speil, elektrisk seteregulering, nøkkelfri lås, og ryggekamera, for å nevne noe. Noen modeller fås også med ekstrautstyr; men dette kan koste ekstra. Akkruat hva utstyret koster, og hva som er inkludert, ser du i utstyrstabellen. Merk at forhandlere gjerne selger ekstrautstyr i spesifiserte pakker