1/4 BMW i3 kombikupé sett forfra
2/4 BMW i3 kombikupé sett bakfra
3/4 BMW i3 kombikupé interiør
4/4 BMW i3 kombikupé sett fra siden

BMW i3

Pris fra kr 309 000,-

Hei! Teksten under ble skrevet av VG Bilguiden's trofaste robot­skribent.

Har du lest noe i teksten som ikke helt samsvarer med virkeligheten? Gi oss beskjed på hei@vglab.no, så retter vi det snart opp!

  • Elbil
  • Kombikupé
  • 260 liter bagasjerom
  • 310 km rekkevidde
  • 12.6 kWh/100km (NEDC)
  • 170 hestekrefter

BMW i3 er en lett og fin mellomstor kombikupé, og ut fra bilens størrelse er den nok blant annet ypperlig for de fleste bruksformer og for en fin kjøretur med god boltreplass i kupéen. Elbilen er også en av de middels brede bilmodellene du kan kjøpe. Bak i bilen får du et bagasjerom på 260 liter, som altså er blant de mindre, som nok henger godt sammen med at dette er en mellomstor kombikupé. Siden bilen er av middels størrelse får du fem dører og fire seter. i3 er en bil som er 4,011 meter lang, hyggelige 1,775 meter bred og veier ikke mer enn 1,27 tonn. BMW i3 er en mellomstor, fin og rimelig bil, der den rimeligste utstyrsvarianten ikke fås med firehjulstrekk. Elbilen kommer uten hengerfeste, og siden bilen ikke er registrert for dette kan det ikke ettermonteres.

Prøvekjør BMW i3

Bilguiden har funnet flere forhandlere som selger BMW. Book en prøvekjøring her, det tar bare ett minutt og er helt uforpliktende!

Sjekk ditt postnummer:

Laster...

i3 har en rekkevidde fra 310 kilometer etter WLTP-standarden. Med den rekkevidden er denne elbilen dermed blant de med kortere rekkevidde på markedet, som helt generelt nok gjør bilen passende til de kortere transportetappene, som til til og fra jobb. i3 eksisterer som åtte varianter. Siden dette er en elbil kommer den naturlig nok med automatgir. Siden i3 er elektrisk, kan du generelt sett forvente en motor med rask reaksjon, selv for en bil på 1,27 tonn. Bilen er samtidig en av de billigere variantene på markedet, og den er en helt anstendig bil ut av startblokka, når vi ser på akselerasjonen. Som nybil får du en garanti på fem år, eller 200 000 kilometer.

Som en mellomstor og billigere bil har BMW i3 solid utvalg av utstyr. Elbilen kommer som standard med seks kollisjonsputer, for å nevne noe. Noen modeller fås også med ekstrautstyr; automatisk nødbrems når bilen holder lav hastighet, automatisk nødbrems for fotgjengere, nøkkelfri lås, ryggekamera, dynamisk fartsholder, men dette kan koste ekstra. Akkruat hva utstyret koster, og hva som er inkludert, ser du i utstyrstabellen. Merk at forhandlere gjerne selger ekstrautstyr i spesifiserte pakker

Spesifikasjoner om 8 varianter

i3 120Ah

Pris fra kr 309 000,-

Lys
Dynamisk lysspredning hovedlys
+ kr 5200,-
Automatisk fjernlysdimmer
+ kr 5200,-
LED hovedlys
Utvendig
Elektrisk soltak
+ kr 7800,-
Oppvarmet speil
Innvendig
Ryggekamera
+ kr 3200,-
Nøkkelfri lås/start
+ kr 3200,-
Kjøreassistenter
Avstandsføler bak
Avstandsfølere foran og bak
+ kr 2800,-
Parkeringsassistent, aktiv
+ kr 7200,-
Fartsholder, normal
Fartsholder med fartsbegrenser
+ kr 13 680,-
Dynamisk fartsholder
+ kr 8000,-
Sikkerhet
AEB: Lav hastighet
+ kr 8000,-
AEB: Fotgjenger
+ kr 8000,-
Utstyrskommentar

Parkeringsassistent, aktiv inkluderer Avstandsføler foran og Ryggekamera, kr 7200,-. Comfort Package inkluderer Regnsensor, Automatisk klimaanlegg og fartsholder med fartsbegrenser, samt midtarmlene foran og multifunksjonsratt, totalt kr 13680,-. Dynamisk

i3 120Ah Charged

Pris fra kr 318 900,-

i3 120Ah Charged Plus

Pris fra kr 338 900,-

i3 S 120Ah

Pris fra kr 344 900,-

i3 S 120Ah Charged

Pris fra kr 354 800,-

i3 S 120Ah Charged Plus

Pris fra kr 364 800,-

i3 120Ah Fully Charged

Pris fra kr 368 900,-

i3 S 120Ah Fully Charged

Pris fra kr 394 800,-