Annonsørinnhold

Produsert av Schibsted Partnerstudio

Produsert av Schibsted Partnerstudio

Vi kunne ha laget en enkel annonse. Men for å få frem gode poeng ved XPENG G3, valgte vi å kjøre helt til Sogn. Innerst i den vesle grenda Veitastrond, til Tungestølen, helt oppunder Jostedalsbreen.

Du har kanskje ikke hørt om Tungestølen heller? Det er også forståelig. DNT-hytta, tegnet av Snøhetta er nemlig også en perle. Og på samme måte som med  XPENG G3, må du faktisk oppleve inntrykkene «hands on» for å få med deg hvor bra dette faktisk er.







Hva G3 kan tilby

– Bilen er flott å se på med fine detaljer som for eksempel 3D-grafikken i baklysene. Men det er når du setter deg inn og tar en tur at du får den virkelige a-ha-opplevelsen: «Er det virkelig mulig å få alt dette til under 360 000 kroner?», sier Rune Gjerstad, administrerende direktør i XBI Norge, et selskap i Motor Gruppen.

Med XBI og Motor Gruppen i ryggen får XPENG støtte av en av landets største bilimportører. XPENG G3 blir nå tilgjengelig hos et betydelig antall erfarne forhandlere denne høsten.

Når du setter deg inn i en XPENG G3 er bilen klar til å kjøre umiddelbart. Det finnes ingen «av/på» bryter. I et første møte er det lett å la seg imponere av infotainmentskjermen – den klart største i klassen. Men Gjerstad anbefaler at du tar ting litt i tur og orden i det første møtet:

– Legg merke til den luftige følelsen den enorme frontruten gir. Kjenn på det behagelige grepet du får på det sportslige lærtrukne rattet. Still inn setet, og kjenn hvor utrolig godt du sitter.











Ekstra behagelig

Sportssetene med perforert høykvalitets kunstskinn er standard. Og de har elektrisk justering, minnefunksjon og to smarte finesser:

Stolen kjøres automatisk litt bakover før du setter deg inn. Det gjør det ekstra behagelig å sette seg inn i den høybygde bilen. Du kan også legge inn egen høyde og vekt i bilens innstillinger, slik at bilen automatisk finner anbefalt sittestilling.

Legg også merke til detaljer som sømmene i dashbordet, de stilige og solide luftdysene, følelsen i dørhåndtakene, og at høyttalerdeksler i døren er i metall.

Dette er en bil der du slipper harde plastoverflater. Til og med midkonsollen er forseggjort, og trukket med eksklusivt stoff.

Ikke glem å sette deg inn i baksetet. Også her er plassen god, med rikelig takhøyde. Du finner egne luftdyser, to usb-uttak – og setevarme bak er naturligvis standard.









Personal luxury car, Motor vehicle, Steering part, Automotive design, Trip computer, Speedometer

Tilbudet gjelder for kontrakter inngått 01.10.21-31.12.21. Veiledende pris inkl. frakt til forhandler i Oslo fra kr 358.000.*
*Kostnad for frakt til lokal forhandler kan tilkomme. *Bilpris fra kr 358.000, ved lånebeløp kr 237.130 er månedsbeløp 2.157 med flytende nom. rente 0.95% i 36 mnd, deretter markedsrente i 84 mnd. Eff. rente 3.0%, kostnad 37.521. Totalpris for lånet: 271.272.  

Dette er XPENG G3:

  • Elektrisk rekkevidde opptil 451 km (WLTP)*.
  • Pris fra NOK 358.000,–  (levert Oslo).
  • Kommer med det avanserte førerassistentsprogrammet XPILOT, som bl.a. inkluderer intelligent parkeringsassistent.
  • Stor og intuitiv touchskjerm på 15.6 tommer.  
  • Utstyrt med smarte løsninger gjennom Xmart OS, blant annet  stemmestyring.
  • Enkel tilgang på apper som Spotify.
  • Importeres nå av XBI Norge, et selskap i Motor Gruppen som er en av landets største bilimportører.
  • Nå tilgjengelig hos bl.a. et stort antall erfarne forhandlere i Motor Forum-kjeden.

Les mer om bilen her

Trumfkort: Teknologien

Gründeren av XPENG er programvareutvikler, og en stor del av de ansatte i selskapet jobber også med dette. Det er bakgrunnen for at G3 er i den absolutte elitedivisjonen, og har kanskje verdens mest avanserte førerassistent, XPILOT, som standard.

– Systemet er svært intuitivt. Den store skjermen gir god oversikt over alle funksjonene, og den har selvsagt en suveren kartvisning. Og responsen er lynrask – her slipper du venting og fikling, sier Gjerstad.








Stemmestyring som gir mersmak

Du kan også snakke til bilen. Du kan for eksempel si «Open the trunk», så åpnes bagasjeluken. Eller du kan si «take me home», så navigerer bilen til hjemmeadressen din.

Selvsagt kan du også fjernstyre sentrale funksjoner med en app på mobiltelefonen.

– Fjernstyring av oppvarming og avkjøling er helt topp å bruke i Norge. Da kan du komme til en ferdig oppvarmet og isfri bil, faktisk også uten at ladekabelen er plugget inn, sier Gjerstad.



Personal luxury car, Motor vehicle, Steering part, Automotive design, Mirror
Fluvial landforms of streams, Land vehicle, Water, Car, Tire, Wheel, Plant, Tree, Watercourse

Sportslig når svingene kommer tett

Noe av poenget med å kjøre helt til Tungestølen innerst i Sogn, var å få prøvd bilen på ulike vei- og føreforhold.

– Den adaptive cruisekontrollen er som en drøm på langtur. Den tilpasser farten sømløst, ikke bare til forankjørende trafikk, men også til svingene, sier Gjerstad

Og akkurat det er et godt poeng når Vestlandet nærmer seg. På det mest svingete partiene fikk vi også prøvd ut kjøreegenskapene til bilen.

– Bilen smetter villig gjennom svingene. Og spesielt i Sports-modus blir den kvikk og kontant. Bilen oppleves virkelig å ha godt med krefter, oppsummerer han.










Null rekkevidde-stress

Men hvordan gikk det med rekkevidden over fjellet?

– Vi kjørte Oslo – Sogndal i ett strekk, det er 321 km (bilen har WLTP rekkevidde på 451 km*). Det gikk helt greit uten å lade, så dette er en fin turvenn også på den måten, sier Gjerstad.

Tilbake valgte vi å kjøre «scenic route» over Sognefjellet. Det er betydelig lenger, men med god værmelding ble det prioritert.

– Vi ladet kun når vi hadde matpauser, og brukte dermed ikke noe lenger tid enn vi normalt ville ha gjort med en tradisjonell bil, forteller Gjerstad.

Når han oppsummerer inntrykkene etter mange mil på norske veier, trekker han også frem at bilen har en praktisk størrelse, og at den er lett å håndtere.

Den viktigste oppsummeringen ble allikevel gjort av noen nysgjerrige turfolk på Tungestølen: «Denne bilen kunne jeg virkelig tenke meg!»

* Forbruk vil være avhengig av bl.a. temperatur, vær, topografi, utkjørt lengde, kjørestil og bruk av varmeapparat/klimaanlegg.







Tilbudet gjelder for kontrakter inngått 01.10.21-31.12.21. Veiledende pris inkl. frakt til forhandler i Oslo fra kr 358.000.*
*Kostnad for frakt til lokal forhandler kan tilkomme. *Bilpris fra kr 358.000, ved lånebeløp kr 237.130 er månedsbeløp 2.157 med flytende nom. rente 0.95% i 36 mnd, deretter markedsrente i 84 mnd. Eff. rente 3.0%, kostnad 37.521. Totalpris for lånet: 271.272.  

INVITE

INTENSE+

INSTYLE

INSTYLE+

Inkluderer batterivarmesystem, fjernlysassistent (AHB) og omfattende sikkerhetsutstyr som kjørefeltvarsler og frontkollisjonsvarsel med bremseassistanse.

Fra kr. 449.900 ,-

Fra kr. 449.900 ,-

RESERVER BILEN HER

Journalistene og redaksjonene i Schibsteds medier har ingen rolle i produksjonen og publiseringen av dette annonsørinnholdet.
Schibsted Partnerstudio
©2021 Schibsted | Personvernerklæring og informasjonskapsler (cookies)