Mathias (22) gjør suksess med norsk sportsbutikk på nett

De siste par årene har SportsDeal hatt en formidabel vekst. – Nøkkelen er en kombinasjon av kvalitetsutvalg, god service og konkurransedyktige priser, mener 22-åringen som sitter ved roret.

Produsert av Schibsted Partnerstudio

Man trenger ikke mer enn noen sekunder inne i det moderne lagerlokalet på Notodden før man forstår at det er travle tider for SportsDeal. Den unge, og ikke minst positive, staben på fem jobber iherdig med å pakke og sende bestillinger av turbukser, fritidssko, ski, sykler og mye mer.

Hver dag sender de klær og utstyr fra blant annet Bergans, Bjørn Dæhlie, Hoka, Jotunheim, Twentyfour og Vikafjell ut til kunder over hele landet.

– Vi får gode tilbakemeldinger blant annet hva gjelder fleksible leveringsløsninger og rask behandling, og det er jo veldig hyggelig, sier 22 år gamle Mathias Irgemo.

Black Week hos SportsDeal:

BLACK WEEK SUPERDEALS: HER FINNER DU VARER TIL OVER 70% REDUSERT PRIS

Fra 200 til 2400 kvadrat

Til tross for sin unge alder har Irgemo mange års erfaring fra bransjen. Da han var 12–13 år startet han som «ryddegutt» og senere ekstrahjelp hos fetter Anders Irgemo Kasin i Sport1 Tuven på Notodden.

– En av mine første oppgaver var å sette prislapper på varer, minnes han.

Det var selskapet bak den fysiske butikken som allerede i 2005 startet Sportsdeal – som var en av Norges første sportsbutikker på nett. Det er riktignok først de to siste årene at det virkelig har tatt av.

UT PÅ TUR? FINN KJENTE MERKEVARER TIL GODE PRISER HOS SPORTSDEAL. SE BLACK WEEK-TILBUD HER!

BLA I BILDEKARUSELLEN OG KLIKK PÅ BILDENE FOR Å SE BLACK WEEK-TILBUD FRA SPORTSDEAL

– Tidligere drev vi nettbutikken fra et lite lokale på rundt 200 kvadratmeter. Da vi etter hvert sto med pappesker overalt rundt oss, skjønte at vi trengte noe større. I starten av 2020 flyttet vi inn i et nytt lager på 2400 kvadratmeter, sier Irgemo.

Veksten har tatt av etter at Irgemo ble satt ved roret. Selv er han riktignok svært forsiktig med å ta æren for suksessen.

– Vi har hatt en solid vekst. Nøkkelen er nok en kombinasjon av et solid team, kvalitetsutvalg, god service og konkurransedyktige priser, mener den ydmyke 22-åringen.

Mathias Irgemo er bare 22 år, men har til gangs bevist at han kan styre SportsDeal-skuta på stø kurs - og vel så det.
Fra de 2400 kvadratmeter store lokalene på Notodden mottas og sendes alle ordre. Jan Inge Bakka Nilsen og kollegene utfører jobben med et smil.

Nøye utvalgt vareutvalg

Selv om nettopp konkurransedyktige priser står sentralt, går prisen aldri på bekostning av kvaliteten. Hver enkelt merkevare og hvert produkt er nøye utvalgt.

– Vi får mange forespørsler, men vi velger kun ut de varene vi vet holder lenge og er til nytte for forbrukeren. Derfor har vi også har kun norske samarbeidspartnere, forklarer Irgemo.

I nettbutikken bugner det av klær og utstyr fra kvalitetsmerker som Hoka, Bjørn Dæhlie, Johaug, Bergans, Twentyfour, Fischer og Salomon – alt til konkurransedyktige priser.

På spørsmål om hva de svært gode prisene skyldes, nevner Irgemo spesielt én faktor.

– Nøkkelen til suksess er blant annet store partikjøp som gir store volum ut til kunde. Da kan vi leve med en lavere margin og gi kunden den beste prisen, sier han.
ALT DU TRENGER TIL TUREN: GJØR ET KUPP HOS SPORTSDEAL. SE BLACK WEEK-TILBUD HER

BLA I BILDEKARUSELLEN OG KLIKK PÅ BILDENE FOR Å SE BLACK WEEK-TILBUD FRA SPORTSDEAL

100 dagers åpent kjøp

De gode prisene blir utvilsomt lagt merke til, og hver dag går det ut en mengde varer klær og utstyr til kunder over hele landet.

Mange av kundene har nok også valgt SportsDeal mye på bakgrunn av kundeservicen, som må kunne sies å være bedre enn hva man kan forvente.

– Vi vil kundens beste og ønsker å ivareta dem på best mulig måte både før, under og etter handelen. Derfor tilbyr vi alltid rask levering, og det er 100 dagers åpent kjøp i tilfelle man ønsker å bytte varene, forklarer Irgemo.

I tillegg står de alltid klare til å svare på spørsmål fra kunder som ønsker tips og råd om produktene.

– Det hender stadig vekk at noen lurer på hva de bør kjøpe av for eksempel langrennsski, og da hjelper vi selvsagt til med å finne noe som passer, understreker 22-åringen.

– Jeg vet jo selv hvor god følelse det gir når man opplever skikkelig god kundeservice. Det er nettopp denne følelsen vi prøver å gi til våre kunder, avslutter han.

HANDLE KLÆR OG UTSTYR FRA KJENTE MERKEVARER HOS SPORTSDEAL. SE BLACK WEEK-TILBUD
tracker