STILREN: Rolf Erik Rotegård liker utseende på nye Honda CR-V hybrid.

STILREN: Rolf Erik Rotegård liker utseende på nye Honda CR-V hybrid. Foto: VG Partnerstudio

Vil selge elbilen for å kjøpe nye Honda CR-V hybrid

Rolf Erik Rotegård lengter tilbake til den problemfrie og trygge bilopplevelsen – uten rekkeviddeangst og ladeproblemer. Han lengter også tilbake til Honda.

Produsert avProdusert av

HYBRID I PRAKSIS: 750 km rekkevidde på 2 minutter. Foto: VG Partnerstudio

– Jeg falt helt for den nye CR-V-hybriden. Den minner meg litt om den gamle, men er enda stiligere, sier Rolf Erik Rotegård. Dette er en bil han umiddelbart føler seg komfortabel bak rattet i. Han har prøvekjørt den to ganger allerede.

Med enda flere bomstasjoner rundt Oslo på vei, og et ønske om kjøre så miljøvennlig som mulig, har Rolf hatt helelektrisk bil. Men det har ikke vært problemfritt:

– Jeg har opplevd å måtte vente på ladeplass, og at ladepunkt har vært ute av funksjon. Det har vært stressende.

Spesielt det siste var en ubehagelig opplevelse. Han ringte kundeservice hos operatøren, men det var ikke mulig å få ladningen i gang.

– Når jeg kjører hybrid slapper jeg helt av, og behøver ikke å bry meg så mye om strømmen, sier han.

– Fordelen med en Honda CR-V hybrid er at den lader seg selv. Du slipper ladekabel, samtidig som det er en miljøbil, forteller Per Smedberg, ettermarkedssjef hos Honda Motor Europe Norge.
Vil du prøvekjøre nye Honda CR-V hybrid? Trykk her

Klikk på bildene i karusellen for å ta en titt inne i nye Honda CR-V Hybrid:

Les mer om designet i den nye Honda CR-V Hybriden her!

Oversikt og sikkerhet

– For min del er det viktig å ha følelsen av å sitte i en bil jeg også synes er fin. Selv om jeg trenger en romslig bil med god plass til barnebarna i baksetet, skal den ikke være klumpete. Det er viktig at bilen har fasong. Jeg liker linjene på den nye Honda CR-V-en, derfor er den mitt førstevalg blant hybridene, sier han.

SIKT OG SIKKERHET: Rolf Erik Rotegård er opptatt av sikker kjøring. Derfor liker han å sitte høyt, ha god oversikt og kjøre med begge hender på rattet. Foto: VG Partnerstudio

Den tidligere politimannen liker å sitte høyt og ha god oversikt, noen han berømmer i CR-V. Han er også opptatt av sikkerhet, og spesielt at sjåføren kan konsentrere seg om kjøringen:

– Det verste jeg ser er telefonbruk i bil. Da kan det hende jeg blinker med lysene for å gi dem et hint, men jeg har jo ikke lenger myndighet til å stoppe noen, understreker han.

INGEN LADEPAUSER: Med selvladende hybrid kan du kjøre forbi ladestasjonene. Foto: VG Partnerstudio

Mye utstyr for økt sikkerhet

I nye Honda CR-V setter han derfor stor pris på de høyt plasserte displayene, og spesielt på informasjonen han får i head-up-visningen, som projiseres i veien foran bilen. Bilen har selvfølgelig håndfri mobiltilkobling, og med den kan du også svare på tekstmeldinger; enten ved å ringe tilbake, eller sende et standardsvar med ett trykk på touchskjermen.

– Alle utstyrsversjonene av nye CR-V har Honda Sensing. Det innebærer nødanrop, nødbrems, kollisjonsvarsling, filholderassistent og skiltgjenkjenning. I tillegg har de høyeste utstyrsversjonene blindsonevarsel og varsling for kryssende trafikk bak, forklarer Per Smedberg hos Honda Europe Norge.

Han legger til at den adaptive fartsholderen også skanner biler i feltet ved siden av, i tilfelle de bytter felt.

Les mer om den nye Honda CR-V Hybriden her. Pris fra 418.800,- inkl. gratis vinterhjul

MODERNE SUV: Prisene på Honda CV-R hybrid begynner på 418 800,- kroner inkl. gratis vinterhjul. Foto: VG Partnerstudio

Kvalitet i høysete

Når Rolf Erik beskriver følelsen av å komme tilbake til Honda, trekker han fram de gode setene, kjøreopplevelsen og følelsen av kvalitet.

– Nettopp kvalitet er kanskje det de fleste forbinder med Honda, forteller Per Smedberg hos Honda Motor Europe Norge.

Merket produserer nemlig også plenklippere, snøfreser, aggregater og motorsykler – i tillegg til biler, og er dermed verdens største motorprodusent.

– Honda kan motor! Og når de nå satser for fullt på hybrid, viser det veien framover for oss, sier Per.

I skrivende stund er Rolf Erik Rotegård fortsatt el-bil-eier. Men, så sant han får til et bilbytte med akseptable betingelser, er han ikke i tvil:

– Da blir det en Honda CR-V hybrid. Dette er en bil jeg virkelig kunne tenke meg å ha, avslutter Rolf.
Bestill prøvekjøring Honda CR-V hos din nærmeste forhandler hertracker