Annonsørinnhold

Motor vehicle, Workwear, Jacket, Headgear
Land vehicle, Automotive tire, Race track, Car, Infrastructure, Cloud, Racing

Koppen fra Circle K har vært fast inventar langs norske veier helt siden lanseringen tilbake i 2003. Norges hyggeligste håndverker, Hussein El Haddaoui, er blant dem som sverger til Koppen og den gode kaffepausen.

Elsket, hatet og utskjelt: Historien om Norges mest populære reisefølge


Koppen 2022:

Scroll deg helt ned for å bli med i trekningen av Avtalen eller Koppen 2022!

Hvert år fylles Koppen omtrent 23 millioner ganger på de mange Circle K-stasjonene rundt om i landet, og det er ikke få som har et «forhold» til den både elskede og utskjelte Koppen.

Blant dem er Hussein El Haddaoui, også kjent som «Norges hyggeligste håndverker».

–  Jeg har Koppen og er storfornøyd! Jeg er en ekte kaffedrikker, og her har de både ordentlig god kaffe og mye å velge mellom. Om morgenen starter jeg med en svart kaffe, mens utover dagen kan jeg kose meg med en kaffe latte, smiler El Haddaoui.

Velg selv: Koppen eller bare Avtalen - slik ser 2022-modellene ut

Hussein El Haddaoui, håndverker

– Valuta for pengene

Vi møter ham på Circle K Furuset, hans favoritt-Circle K. Der er han blant annet en hyppig bruker av ladetilbudet.

– Det er viktig å kunne koble av fra alt mulig stress i hverdagen. Her lader jeg bilen, men også meg selv. Jeg bruker gjerne pausen til å få i meg sunn, god mat og en varm kopp kaffe, sier håndverkeren.

Visste du at Circle K + Peppes = sant? Les mer her!

Han erkjenner å drikke en del kaffe, mer enn to kopper om dagen. Og når Koppen koster 349 kroner i året, er ikke El Haddaoui i tvil:

– Jeg får virkelig valuta for pengene. Det går ikke mange uker før jeg har drukket nok kaffe til å gå break even, ler han.

Koppen 2022 i salg nå

En skikkelig deal: Fyller du Koppen i snitt én gang om dagen, blir det under 1 krone per kopp.

Koppen til El Haddaoui er spesiallaget og inngravert med «Norges hyggeligste håndverker». Den fikk han etter å ha vunnet en kåring i 2021. Han vurderer selv å gi Koppen  til sine ansatte.

– Jeg var faktisk ikke klar over at man kunne gjøre det, men det er en veldig fin gave å gi sine ansatte. Det koster ikke all verdens, og «alle» drikker jo kaffe, konstaterer han.

Bestill Bedriftskoppen her: Den perfekte gaven, enten til dine ansatte eller til kunder som fortjener en ekstra oppmerksomhet

Finn Koppen 2022 hos din nærmeste Circle K

Årets julegavetips

El Haddaoui har stor glede av Koppen, og han er ikke den eneste. Den er blant annet svært populær som gave under juletreet.

Ifølge Circle K selger de omtrent 35.000 av Koppen og Avtalen i dagene rett før jul - også på selve julaften. Koppen er kanskje en av Norges mest populære «i siste liten»-julegaver!

Forskjellen på Koppen og Avtalen er for øvrig ganske enkel: Har du Koppen fra Circle K fra før, trenger du ikke kjøpe en helt ny hvert år. Den kan gjenbrukes, og da holder det å kjøpe Avtalen.

På den måten sparer du både penger og miljøet.


Visste du at:
Koppen sparer miljøet for mer enn 20 millioner pappkopper hvert eneste år.

Les mer:
Slik jobber Circle K med gjenvinning

18 år med Koppen

Helt siden første lansering av Koppen i 2003 har lojale kunder hatt Circle K som fast stoppested for å nyte varm drikke langs veien.

Engasjementet rundt Koppen er stort, og den har vært både elsket og utskjelt siden den kom på markedet. På et tidspunkt gikk det faktisk så ille for seg at man vurderte å ta Statoil Fuel & Retail av Facebook. Hils på:

Motekoppen

Lansert i 2014 og uten hank. Dette er ikke en kopp, sa folket, men et krus, og det ville de slettes ikke ha. I tillegg kom det klager på at den lett knuste når den falt fra taket på bilen og i bakken, at lokket satt seg fast, og på toppen av det hele: Den kom bare i én farge.

– Over 15.000 meldte seg inn i en Facebook-gruppe som ønsket den gamle koppen tilbake, vi var førstesidestoff på VG og ble gjort narr av på Nytt på nytt. Det ble også på et tidspunkt seriøst vurdert om vi skulle ta Statoil Fuel & Retail av Facebook, men det kunne vi jo ikke gjøre. Vi har tatt mye lærdom, forsikrer Jeanette Amara.

Smile, Product, Customer, Building, Retail

Jeanette Amara, Circle K

Hun er ansvarlig for Koppen og Avtalen i Circle K, og kan fortelle hvilke Kopper som har fungert bra og hvilke man hadde håpet ble tatt bedre imot.

I sistnevnte kategori finner vi denne:

Camera accessory, Material property, Liquid, Paint, Fluid, Font, Violet

Termosen

Lansert i 2007 etter at Circle K hadde gjort undersøkelser som viste at dette var noe forbrukerne ønsket. Det stemte imidlertid ikke da termosen kom på markedet.

– Mye av årsaken fant vi i senere undersøkelser. Superbrukeren av Koppen tilbringer mye tid alene i bilen, og da trenger man pauser istedenfor å fylle på en stor termos og bli sittende alene, sier Amara.

– Det som gjør Koppen så populær, er den gode pausen den gir deg. Vi oppfordres til å ta pauser langs veien av myndighetene, og vi legger alt til rette for at man skal legge pausen til oss.

– Vi har sittegrupper inne og ute, et godt og bredt utvalg av mat og så er det selvfølgelig fritt frem for å fylle Koppen så ofte man vil, legger Amara til.

Les mer: Circle Ks lidenskap for kaffe

Koppen er mer enn bare kaffe: Kakao til barna er en klar vinner! I tillegg kan du fylle Koppen med te om du liker det.

Det er kanskje flausene som har gitt aller mest oppmerksomhet rundt Koppen, men det må også sees i sammenheng med hvor populær og elsket Koppen er.

Den aller mest populære:

Automotive lighting, Gesture, Helmet, Font, Gadget, Headgear

Flamme-Koppen

Lenge lanserte Circle K spesialutgaver av Koppen halvveis i året, og i 2009 var det duket for en med flammer.

– Den var ekte harry, men på en kul måte. Det var nok mange i selskapet som var litt skeptiske, men folket elsket den. Vi solgte over 100.000 eksemplarer, og kan trygt slå fast at det er vår mest populære gjennom tidene, sier Amara.

Det er mange som ønsker et samarbeid med Koppen, og Circle K har fått mange forespørsler de har måttet takke høflig nei til, både fra offentlige og private aktører. Et de takket ja til derimot, var samarbeidet med Statens vegvesen i 2011. Det ser Circle K tilbake på med stolthet.

Tableware, Drinkware, Liquid, Cup, Fluid, Eyewear, Serveware

Bilbelte-Koppen

– Vi lanserte Koppen med tre ulike «Husk bilbelte»-motiv. Vi følte at det passet veldig godt med hva vi sto og fortsatt står for. Å ha fokus på trafikksikkerhet langs norske veier er viktig, vi har ingen å miste!

Det er slutt på spesialutgaver av Koppen nå, men fra og med 2017 kom en ny Kopp på banen: Premium-Koppen. Og den er kommet for å bli.

Premium-Koppen

Forskjellen på en standard Kopp og Premium-Koppen er enkel. Premium-Koppen er større, og den har såkalt thermo-effekt. Det gjør at den holder lenger på varmen.

– Tanken var at Premium-Koppen skulle være for de aller mest ihuga, men den vokser og vokser for hvert år. Omtrent 20 prosent av alle Koppene i markedet er nå Premium-Kopper, sier Amara.

Mye for penga: Å fornye Avtalen koster 299 kroner, Koppen med Avtalen koster 349 kroner, mens Premium-Koppen med Avtalen koster 499 kroner.

Koppen 2022 i salg nå

Visste du at: Hver fjerde Avtale Circle K solgte i 2021 var knyttet til gjenbruk av en tidligere kjøpt Kopp. Mer enn 65.000 kunder valgte i 2021 å beholde sin gamle Kopp og bare fornye Avtalen.


Vil du vinne Avtalen eller Koppen 2022? Svar på spørsmålet under og bli med på trekningen!

Idet du svinger inn på Circle K sin nyeste stasjon vil de fleste tenke at noe er litt annerledes. Kjører du fossilbil merker du det kanskje ikke før du innser at du har parkert bilen ved feil pumpe.

For første gang har nemlig Circle K bygget en stasjon hvor drivstoffpumpene i front er byttet ut med elbilladere.

Porsjonspizza med
pepperoni eller skinke


Hvordan er kaffemulighetene langs veien? Søk opp din reise og sjekk!

Customer, Supermarket, Retail

Nyhet: Porsjonspizza

Du kan velge om du ønsker å bestille en stor pizza til familien, eller en smart porsjonspizza til deg selv. Finnes i både Pepperoni og Ham.

Baked goods, Food, Ingredient, Recipe, Pizza, Cuisine, Fruit, Plate
Fast food, Pizza, Omelette, Ingredient, Recipe, Dish, Cuisine

Fakta: Peppes On The Go


I år er det 50 år siden den første Peppes-pizzaen ble solgt i Norge. 

Peppes On The Go er en ny type Peppes pizza spesielt tilpasset salg som varm over disk hos Circle K. Pizzaene er et resultat av et samarbeid mellom Umoe Restaurants, Circle K og Scandza. Gjennom samarbeidet med Circle K øker Peppes Pizzas utsalgssteder fra 81 til over 300 i hele landet.

Peppes On The Go på Circle K har fyldig bunn og den særegne Peppes-sausen, uendret siden 1970. Osten kommer fra Synnøve Finden i Alvdal, og pizzaene toppes med norske råvarer.


moiranaCircleK-3.jpg
moiranaCircleK-3.jpg
– Haha, du ser ut som en bompibjørn i den der, sier Hugo idet Emma får på seg den tykke dressen og de er klare til å gå om bord.

Videre mot Bodø fortsetter naturopplevelsene og familien er fulle av lovord om alle oppdagelsene de har gjort så langt nord.

– Vi har sett midnattssol, mange dyr, veldig klart vann, masse fine fjell, fossefall, reinsdyr, andunger, havørn, kjempefin natur. Det er skikkelig, skikkelig fint her. Og mye mer å se på her enn hjemme på Jessheim, sier Ida og Emma.

Line er også veldig begeistret over alle nye inntrykk familien har fått på turen. 

– Vi kunne ikke hatt det bedre. Det er utrolig hvor mye man rekker å se på Norgesferie uavhengig av hvor mye tid man har. Du trenger ikke mer enn et par dager på veien og det føles som du har vært borte lenge.

Produsert av Schibsted Partnerstudio for Circle K

Til toppen

Journalistene og redaksjonene i Schibsteds medier har ingen rolle i produksjonen og publiseringen av dette annonsørinnholdet.
Schibsted Partnerstudio
©2021 Schibsted | Personvernerklæring og informasjonskapsler (cookies)