Hovedinnhold

«Call of Duty Online» er avduket

Se bilder og video fra spillet som skreddersys for kinesere.

VG følger

I fjor avslørte Activision at de var i gang med utviklingen av et gratis Call of Duty-spill spesielt utviklet for det kinesiske markedet. Nå forteller utgivergiganten i en pressemelding at spillet blir lansert i samarbeid med det enorme onlinenettverket til Tencent, og at det baserer seg på universet vi kjenner fra Modern Warfare-spillene.

Kinesiske Tencent kjøpte nylig aksjeandeler i Epic Games (Gears of War) og i fjor kjøpte de Riot Games (League of Legends). Nå inngår de altså et samarbeid med Activision Blizzard om å selge inn Call of Duty-franchisen til kineserne.

Du må bo i kina for å styre han her.
Du må bo i kina for å styre han her.

Call of Duty Online får en egen historie fortalt gjennom Spec Ops-oppdrag, og som de fleste gratisspill vil spilleren få mulighet til å kjøpe seg nye våpen, ekstra utstyr og et mer personlig utseende for spillerfiguren. Spillet får også eksklusive moduser.

Det er ikke kjent om spillet blir lansert i andre deler av verden senere.

Les også: Anmeldelse: Modern Warfare 3
Les også: Sniktitt: Call of Duty: Black Ops II

Tencent og Activision har sluppet en trailer for Call of Duty Online. Den kan du kikke på her:

Kommentarer Antall kommentarer på artikkelen

Øyvind Solstad

Har du en mening om denne saken? Vi løfter ofte opp de beste kommentarene! Du må bruke ditt egentlige navn, vær saklig, respekter andres meninger og husk at mange kan se hva du skriver. Brudd på reglene kan føre til utestengelse.
Vennlig hilsen Øyvind Solstad, ansv. for brukerinvolvering og sosiale medier i VG.
Les mer om vår moderering

VGs journalister og moderatorer overvåker denne debatten kontinuerlig mellom kl. 07 og 24. Kommentarfeltet er nå stengt og åpner igjen kl. 07.00. Velkommen tilbake da!
Vis kommentarer