Hovedinnhold

Apple Music omfavner Sigrid Raabe

<p>SYNLIG I BYBILDET: Apple-kampanjen innebærer også at Sigrid blir slått opp på reklameboards i USA. Som her, i New York. Foto: PETROLEUM</p>

SYNLIG I BYBILDET: Apple-kampanjen innebærer også at Sigrid blir slått opp på reklameboards i USA. Som her, i New York. Foto: PETROLEUM

Musikkgiganten satser tungt på 20-åringen fra Ålesund i en måned.

Denne saken handler om:

Amerikanske og britiske medier og musikkbransje er åpenbart begeistret for Raabe, som opererer under artistnavnet Sigrid.

Les også: Sønderknust Ariana Grande tilbake hos kjæresten – og topper hitliste

Hennes internasjonale debutsingel «Don't Kill My Vibe» ser ut til å sprenge nye dører åpne for henne på daglig basis.

Bare de siste ukene er Sigrid portrettert, anmeldt og hypet i tidsskrifter som Billboard, The Guardian, NME, Newsweek og Entertainment Weekly.

Nå kommer en av verdens største og mest ressurssterke streamingtjenester på banen.

<p>I MEDVIND: Sigrid Raabe. Foto: PETROLEUM </p>

I MEDVIND: Sigrid Raabe. Foto: PETROLEUM 

Sjekk:  Elton John er fan av Sigrid

I dag presenterer Apple 20-åringen som neste artist i deres internasjonale serie «Up Next».

Det medfører promotering på Apple Music i en måned.

På CBS natt til fredag

Der blir hun intervjuet på nettradioen Beats 1. På tjenesten blir det også gjort tilgjengelig en kortfilm om Sigrid, samt en liveopptreden med tre låter.

Konsertanmeldelse: Sigrid på Bylarm

Som en del av opplegget skal sunnmøringen også være gjest på James Cordens «Late Late Show» på CBS.

Der dukker hun opp natt til fredag norsk tid. Showet sendes live i Los Angeles, hvor artisten befinner seg nå.

Plateanmeldelse: Sigrid – «Don’t Kill My Vibe EP»

(saken fortsetter under klippet)

Kim Paulsen i Sigrids norske plateselskap Petroleum understreker at «Up Next» ikke er en kampanje av typen man kan kjøpe seg inn i.

– Dette er et Apple-initiert opplegg og konsept. Og det er fantastisk at Sigrid er valgt ut, sier han.

(saken fortsetter under klippet)

VGs musikkanmelder Tor Martin Bøe beskriver «Up Next» som et slags internasjonalt Bylarm.

– At den nest største streamingtjenesten velger Sigrid som andre artist ut i sitt kvalitetsprogram, er enda viktigere enn da Kygo ble brukt i reklame for tjenesten for to år siden, mener Bøe.

– Dette er en bekreftelse på at Sigrid har noe veldig stort på gang.

Kommentarer Antall kommentarer på artikkelen

Har du en mening om denne artikkelen? Du må bruke ditt eget navn hvis du skal delta i debatten. Respekter andres meninger og husk at mange kan se hva du skriver. Brudd på reglene kan føre til utestengelse.

VGs journalister og moderatorer overvåker denne debatten kontinuerlig mellom kl. 07 og 24. Kommentarfeltet er nå stengt og åpner igjen kl. 07.00. Velkommen tilbake da!
Klikk for å se kommentarene

Siste saker fra Musikk

Se neste 5 fra Musikk