Hovedinnhold

Slik kom Jessica Simpson tilbake i form

Lange gåturer viktigst for den nybakte moren

FØR OG ETTER: Jessica Simpson strålte i en trang, sort kjole hos TV-vertinne Katie Couric forrige uke. På bildet til høyre er hun høygravid med sin første datter. Foto: Wenn.com
FØR OG ETTER: Jessica Simpson strålte i en trang, sort kjole hos TV-vertinne Katie Couric forrige uke. På bildet til høyre er hun høygravid med sin første datter. Foto: Wenn.com
Jessica Simpsons (32) personlige trener forteller alt om hvordan artisten kom tilbake i toppform etter graviditeten.

VG følger

Det var under et TV-show forrige uke at den nybakte moren stolt viste fram sin «nye» kropp. Jessica Simpson har fortalt åpent om hvor vanskelig det har vært å finne tilbake til toppformen etter at hun ble mor for første gang, men nå letter hennes personlige trener Harley Pasternak på sløret for People.com.

Simpson er først og fremst kjent for sin artistkarriere som begynte allerede i 1999 med hiten «I wanna love you forever», og har siden det hatt sitt egen reality-show på MTV og dukket nylig opp som mentor i mote-serien «Fashion Star» på TV.

- Jessica er en av landets søteste jenter, og hundre prosent ekte. Da hun i tillegg ble mor hadde hun alt - drømmemannen, en flott karriere og en liten jente - men jeg kunne se at hun ikke trivdes med kroppen sin, skriver han i et blogginnlegg for kjendisnettstedet.

STOLT: Jessica Simpson legger ikke skjul på at det har vært tøft i komme tilbake i form. Her med talkshow-vertinnen Katie Couric. Foto: Wenn.com
STOLT: Jessica Simpson legger ikke skjul på at det har vært tøft i komme tilbake i form. Her med talkshow-vertinnen Katie Couric. Foto: Wenn.com


Brukte skritteller
Han var imidlertid opptatt av å ikke presse Simpson tilbake på trening for tidlig, og oppfordret henne heller til å gå lange turer.

- Vi satt realistiske mål - først 4000, så 5000 og til slutt 10.000 skritt om dagen, som hun telte med en skritteller, forklarer Pasternak.

Etter en stund tok de treningen med inn på et treningsstudio, hvor Jessica fikk kjørt seg tre til fire dager i uken.

- Vi trengte 30-45 minutter om gangen. Først noen minutter kondisjonstrening, så en god økt med både styrke og fleksibilitetstrening før vi avsluttet med ti minutter kondisjon igjen, skriver Pasternak.

Trilletrening
Han understreker at treningen var enkel og med lette vekter. Etter Jessicas ønske fokuserte de på skuldre, lår og mage under styrketreningen.

Fortsatt er gåturene en viktig del av Jessicas treningsprogram, og artisten stjerner gjerne dagen med en trilletur med lille Maxwell og ektemannen Eric Johnson (32).

Simpson har dessuten fått en millionkontrakt med den amerikanske slankeklubben Weight Watchers, som hun har blitt talsperson for.

Kommentarer Antall kommentarer på artikkelen

Øyvind Solstad

Har du en mening om denne saken? Vi løfter ofte opp de beste kommentarene! Du må bruke ditt egentlige navn, vær saklig, respekter andres meninger og husk at mange kan se hva du skriver. Brudd på reglene kan føre til utestengelse.
Vennlig hilsen Øyvind Solstad, ansv. for brukerinvolvering og sosiale medier i VG.
Les mer om vår moderering

VGs journalister og moderatorer overvåker denne debatten kontinuerlig mellom kl. 07 og 24. Kommentarfeltet er nå stengt og åpner igjen kl. 07.00. Velkommen tilbake da!
Vis kommentarer