Hovedinnhold

Norwegian nedringt av frustrerte kunder

Norwegian og Bjørn Kjos sine nettsider kollapset torsdag, på grunn av stor pågang fra kunder som ville ha billige flybilletter. Foto:
Norwegian og Bjørn Kjos sine nettsider kollapset torsdag, på grunn av stor pågang fra kunder som ville ha billige flybilletter. Foto:
(VG Nett) Antallet besøk til Norwegians nettsted tok helt av. Som resultat ble frustrerte kunder stående på bakken uten billetter.

Denne saken handler om:

Torsdag kveld hadde Norwegian fortsatt trøbbel med nettsidene. Norwegians billigbilletter til New York skal koste fra 1829 kroner tur-retur, lovet Bjørn Kjos. Dermed kastet Ola og Kari Nordmann seg over tastaturet for å kapre billigbillettene. Da kollapset sidene. Som resultat av problemene har mange kunder ringt til kundesenteret for å få hjelp til å løse problemene.

- Vi har fått en del flere henvendelser enn normalt. Det har først og fremst gått ut på folk som trengte hjelp til å bestille billetter, sier Lasse Sandaker-Nielsen, informasjonssjef i Norwegian.

NEDE: «Våre internettjenester er utilgjengelig på grunn av stor trafikk». Denne meldingen fikk vi da vi testet Norwegian sin nettside klokken 12.50, nesten to timer etter at nyheten om billige langruter kom. Foto: Faksimilie Norwegians nettsider Foto:
NEDE: «Våre internettjenester er utilgjengelig på grunn av stor trafikk». Denne meldingen fikk vi da vi testet Norwegian sin nettside klokken 12.50, nesten to timer etter at nyheten om billige langruter kom. Foto: Faksimilie Norwegians nettsider Foto:

- Hva er årsaken til problemene?

- Det har vært et enormt trøkk på nettsidene våre. Etterspørselen og pågangen har vært mye større enn vi hadde forventet. Kapasiteten har vært for dårlig og det beklager vi overfor kundene som hadde gledet seg til billige billetter.

- Burde dere ikke vært forberedt på det?

- Det er klart at vi var forberedt på at trafikken skulle bli stor, her må vi erkjenne at vi har hatt for dårlig kapasitet.

- Hva gjør dere for å løse problemene?

- Utover kvelden skal dette være oppe og gå igjen.

- Vi har snakket med kunder som har opplevd tekniske feil når de har forsøkt å bestille billetter?

- Dette er også noe vi har erfart. IT-avdelingen har jobbet på spreng for å finne årsaken til hvorfor dette skjer.

- Hva slags tilbakemeldinger har dere fått?

- Det har vært blandede tilbakemeldinger. Mange klarer å skaffe billige billetter, men mange kunder har vært frustrerte fordi de ikke har kommet inn på nettsidene våre, sier Sandaker-Nielsen.

HAR DU BESTILT BILLETT HOS NORWEGIAN I DAG? HVA ER DIN ERFARING? FORTELL I KOMMNENTARFELTET!

Kommentarer Antall kommentarer på artikkelen

Har du en mening om denne artikkelen? Du må bruke ditt eget navn hvis du skal delta i debatten. Respekter andres meninger og husk at mange kan se hva du skriver. Brudd på reglene kan føre til utestengelse.

VGs journalister og moderatorer overvåker denne debatten kontinuerlig mellom kl. 07 og 24. Kommentarfeltet er nå stengt og åpner igjen kl. 07.00. Velkommen tilbake da!
Klikk for å se kommentarene

Siste saker fra Reise

Se neste 5 fra Reise