Hovedinnhold

Dette vil vi ha på Finn

Sofaer, sykler, kjøkken, iPhone5 og spisebord

<p>SPESIELL: Denne uvanlige sofaen fra gamle dager lå fredag til salgs på finn.<br/></p>

SPESIELL: Denne uvanlige sofaen fra gamle dager lå fredag til salgs på finn.

Vi er sofagriser. Ikke bare synes det på kroppsfasongen til Ola Nordmann. Sofa er også det mest populære søkeordet på Finn torget.

Det viser en opptelling som salgsmarkedet Finn har gjort nå på tampen av året. Hele 3,5 millioner søk er blitt gjordt på ordet sofa.

– Nordmenn er veldig sofaentusiaster. Tar du med alle kombinasjonene å skrive sofa på - som sovesofa, hjørnesofa, sofa med sjel osv - blir det rundt 7000 formuleringer og totalt 7,4 millioner søk. Vi har også hatt en skilsmissesofa, forteller Lene Kallum, PR og informasjonssjef hos Finn.

Ti på topp

Etter sofa følger sykkel, kjøkken og iPhone5 som de mest brukte søkeordene på Finn Torget. Tett etterfulgt av spisebord, hagemøbler, kommode, seng, sovesofa og TV. Da mobilspillet Flappy Bird ble avviklet kom det også storm av folk som ville selge telefoner med spillet installert.

Og noen annonser blir mer sett og delt i sosiale medier enn andre.

En av de mest sette annonsene var familien på fem som ba om julegavehjelp.

Familien la ut en annonse hvor de ønsket å kjøpe billige eller få julegaver. Denne annonsen fikk over 128 000 visninger. Og det endte med at familien faktisk fikk alt de spurte om i annonsen.

Også annonsen «Møkkaski med drittstøvler, brukt to ganger» var en av årets  «høydare» Den fikk drøye 126 000 klikk. Ikke rart kanskje, så morsomt som den var formulert.

<p> </p>

Les bare hva det sto:

«Er antakelig en svakhet i designet, fordi de sklir like fort både fremover og bakover, og alltid i den retningen du helst ikke vil. Hvis du for eksempel vil bort til kafeen og ta en øl, kan du banne på at du i stedet renner bakover og faller. Hvis du faller spriker beina dessuten hver sin vei, på grunn av skienes veldig glatte underside.»

Og videre:

«Det står "Dynastar 6th Sense Superpipe" på dem. Det er fordi folk som ikke kjenner sine egne begrensninger skal føle seg tøffe og lokkes til å kjøpe dem selv om de aldri har likt å stå på alpinski.»

Selgeren avslutter med følgende fanfare:

«Til sammen kostet dette flere tusen kroner. Jeg orker faktisk ikke tenke på hva det kostet. Kan byttes i et kjempefint splitboard. NB: det må gå i riktig retning.»

Annonsen slo an, for skiene ble solgt for 1000 kroner. Som var prisen selgeren ba om.

– De ble solgt med en gang, sier han til VG.

– Så folk ble ikke skremt av annonsen?

– Nei, jeg tror de skjønte ironien.

Finn eies av Schibsted som også eier VG.

Kommentarer Antall kommentarer på artikkelen

Har du en mening om denne artikkelen? Du må bruke ditt eget navn hvis du skal delta i debatten. Respekter andres meninger og husk at mange kan se hva du skriver. Brudd på reglene kan føre til utestengelse.

VGs journalister og moderatorer overvåker denne debatten kontinuerlig mellom kl. 07 og 24. Kommentarfeltet er nå stengt og åpner igjen kl. 07.00. Velkommen tilbake da!
Klikk for å se kommentarene

Siste saker fra Forbruker

Se neste 5 fra Forbruker