Hovedinnhold

1350 kilo med muskler og råskap

GENEVE (VG) Karbonbeistet Pagani Huayra gjør 0-100 km/t på 3,3 sekunder. Toppfarten i den svært lette toseteren er oppgitt til å være 370 kilometer i timen i italieneren.

VG følger

Pagani er ikke alene om å stille ut eksklusive supersportsbiler for de aller rikeste på bilutstillingen i Geneve. Den årlige utstillingen i Sveits er de supre sportsbilenes lekegrind.

De koster skjorta og presterer hinsides hva en gjennomsnittlig nordmann har behov for.

VG har plukket ut noen av de råeste, vakreste, raskeste og rareste supersportsbilene på årets bilmesse i Genève. Her er det, om ikke for alle lommebøker, mye å velge blant for enhver smak:

LESER DU DENNE SAKEN PÅ MOBIL? KLIKK HER FOR Å SE VIDEO!

Maserati Gran Turismo Sport. Foto: Mattis Sandblad
Maserati Gran Turismo Sport. Foto: Mattis Sandblad

MAGISKE MASERATI: Denne blå italienske nykommeren, Maserati Gran Turismo Sport, har i tillegg til en V8-motor med 460 villige hestekrefter og en toppfart på oppunder 300 km/t, også et svært vakkert ytre.

Nissan Infiniti Emerg-E Concept. Foto: AP.
Nissan Infiniti Emerg-E Concept. Foto: AP.


SLÅENDE: Det spektakulære sportsbilkonseptet fra Nissans luksusbilmerke Infiniti, Emerg-E concept, gjør unna 0-100 på fire sekunder på eldrift. En midtmontert motor leverer hele 402 hestekrefter. Den er utstyrt med en forbrenningsmotor som hjelper til å lade de to elektromotorene som driver hvert sitt bakhjul.

Gumpert Apollo Enraged. Foto: Mattis Sandblad
Gumpert Apollo Enraged. Foto: Mattis Sandblad

RASENDE: Gumpert Apollo Enraged ser sint ut og er det også. Den er utstyrt med en 4,2 liters V8-motor, som gjør unna sprinten til 100 km/t på fattige 2,9 sekunder. Bilen lages i bare tre eksemplarer.

Foto: Mattis Sandblad
Foto: Mattis Sandblad


80-TALLS: Italienske Bertone viste frem kanskje en av messens mest oppsiktsvekkende rullende rariteter. Under panseret på den 4,8 meter lange Bertone Nuccio Concept skal det sitte en 480 hestekrefters V8-motor. Utseendet minner kanskje mest om superbiler i populære 80-talls serier.

Kommentarer Antall kommentarer på artikkelen

Øyvind Solstad

Hva synes du? Diskuter saken i kommentarfeltet! Du må bruke fullt navn - falske profiler blir utestengt. Vær saklig, respekter andres meninger og husk at mange kan se hva du skriver. Vi løfter ofte gode kommentarer øverst i diskusjonen! Trakassering og hat = utestengelse.
Vennlig hilsen Øyvind Solstad, ansvarlig for brukerinvolvering og sosiale medier i VG.
Les mer om vår moderering

VGs journalister og moderatorer overvåker denne debatten kontinuerlig mellom kl. 07 og 24. Kommentarfeltet er nå stengt og åpner igjen kl. 07.00. Velkommen tilbake da!
Vis kommentarer