Hovedinnhold

Test av sparebøsser fra Skoda og Peugeot

RIMELIG GREIE: Både SKoda Fabia og Peugeot 207 kan du få til under 200.000 kroner, de bruker lite drivstoff og fungerer helt greit på de fleste felter. Her er bilen avbildet på Vøienvolden gård i Oslo. Avbildet Skoda-modell er varianten med 1,2-liters bensinmotor. Foto: Jan Petter Lynau
RIMELIG GREIE: Både SKoda Fabia og Peugeot 207 kan du få til under 200.000 kroner, de bruker lite drivstoff og fungerer helt greit på de fleste felter. Her er bilen avbildet på Vøienvolden gård i Oslo. Avbildet Skoda-modell er varianten med 1,2-liters bensinmotor. Foto: Jan Petter Lynau
Disse to bilene appellerer først og fremst til lommeboken og miljøbevisstheten. Det er ingen dårlig kombinasjon.

VG følger

Er du en klimabevisst småbilkunde som ikke er utstyrsfrik, er de to magre modellene Skoda Fabia og Peugeot 207 gode alternativer.

Klimagassutslippene (og dermed drivstofforbruket) fra Skoda Fabia Greenline er imponerende.

Peugeot 207 har sin styrke i bedre komfort og kjøreegenskaper.

VG har sammen med Audun Bergerud og Dag Edvardsen fra NAF Testteam kjørt bilene i mer enn to uker i vanlig bruk.

TEST AV SKODA FABIA: GNIEN - MED GOD PEPP.

TEST AV PEUGEOT 207: KOMFORTABEL ØKO-VERSJON.

SE STORE BILDER FRA TESTEN HER!

BILDENE AV PEUGEOT FINNER DU HER!

Vi kom riktignok ikke helt ned i det fabrikkoppgitte gjennomsnittsforbruket for Skoda som er 0,33 liter per mil eller 0,38 liter per mil, som er Peugeot 207s fabrikkoppgitte snittforbruk.

Foto: VG Design
Foto: VG Design

Kommentarer Antall kommentarer på artikkelen

Øyvind Solstad

Hva synes du? Diskuter saken i kommentarfeltet! Du må bruke fullt navn - falske profiler blir utestengt. Vær saklig, respekter andres meninger og husk at mange kan se hva du skriver. Vi løfter ofte gode kommentarer øverst i diskusjonen! Trakassering og hat = utestengelse.
Vennlig hilsen Øyvind Solstad, ansvarlig for brukerinvolvering og sosiale medier i VG.
Les mer om vår moderering

VGs journalister og moderatorer overvåker denne debatten kontinuerlig mellom kl. 07 og 24. Kommentarfeltet er nå stengt og åpner igjen kl. 07.00. Velkommen tilbake da!
Vis kommentarer